Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z auta przednionapedowego na tyle Szajowozu... Jak??
Autor Wiadomość
umcys
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 00:11   Silnik z auta przednionapedowego na tyle Szajowozu... Jak??

witam

jestem nowy na forum...

mam zamiar zbudowac swoje pierwsze w zyciu buggy...

narazie zbieram informacje i pomysly, a jak sie troszke ociepli to ruszam do dzialania ;)



jako pojazd bazowy zamierzam uzyc SKODY FAVORIT (mam do kupienia 100% sprawa za 150zl ;) )...

tylko mam jeden problem... zamierzam umiescic silnik z tylu, wiec moje pytanie przmi:

JAK ZROBIC ZEBY KOLA OBRACALY SIE W ODPOWIEDNIA STRONE (przeciwnie niz w oryginalnym silniku??)



bardzo prosze o info



PS.



ewentualnie, jezeli zmiana kierunku obrotowego napedu nie bedzie mozliwa lub zbyt trudna, to czy mozna zmienic pochylenie silnika??



ogolnie to chodzi mi oto zeby moje buggy bylo jak najkrutrze i zeby fotel byl zaraz za tylna osia...



chodzi mi o to ze oryginalnie w favoricie jest silnik pochulony do przodu...



http://free.of.pl/f/favorit/schematynew/5.htm



moglbym zamontowac silnik w ta sama strone co w favorcie tylko pochylic bym chcial do tylu...



o ile moge pochylic w tyl zeby wszystko bylo ok (skrzynia prawidlowo pracowala,olej prawidlowo przeplywal, nic nie wyciekalo, itp.)??
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 03:40   

Jak już pisali, przekładają na tył, nie trzeba go odwracać, zostawić go tak jak był czyli skrzynią do tyłu dużo nie będzie dłuższy jak będzie tak niż jak by był skrzynią do przodu, jeśli chcesz mieć skrzynią do przodu, możliwe jest obrócenie, dyfra, ale wydaje mi sie ze to niemożliwe , jedynie w maluchu sie to dało, bo miał na miastach regulację napięcia całego mechanizmu różnicowego, popatrz na silniczek i sam stwierdzisz, ze wcale nie duzo jest wiekszy ze skrzynia do tyłu niż odwrotnie, chociaż odległość fotela od końca buggy będzie taka sama w obu przypadkach. chyba ze chcesz montować fotel nad skrzynią... w dodatku silnik za osia źle wróży bo tył będzie nawalony a przód lekki będzie rwało do góry, słaba trakcja przednich kół= słaby skręt
 
 
 
umcys
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 08:15   

skoda favorit ma silnik umieszczony poprzecznie i skrzynia nie jest ani z przodu ani z tylu tylko z lewej strony - patrzac z miejsca kierowcy... a miejsce mocowania polosi jest mocno z tylu, i za tym w zasadzie juz nic nie ma...



ale ok... stwierdzilem ze zmiana kierunkuobrotow przeniesienia napedu jest zbyt pracochlona i skomplikowana...



chodzi mi oto czy mozna pochylic w druga strone silnik?? czy trzeba cos przerabiac w nim - np. smok olejowy??
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:07   

nie mozesz nachylic silnika bop wtryski nie bedą juz tak pracowaly , olej zle bedzie plynał .



silnik jest z przedniegonapedu i mozeszgo zamontowac w tyle jaknajbardziej , poprzegladaj dzial nasze maszyny tam sa takie wynalazki
 
 
 
umcys
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 12:13   

ale favorit nie ma wtryskow tylko gaznik...

co do oleju to jest rozprowadzany cisnieniowo wiec polozenie silnika nie powinno miec znaczenia - dopuki smok zasysa olej, a polozenie smoka mozna zmienic...



chce zamontowac silnik w ta sama strone co jest w oryginale tylko pochylic w odwrotna strone co w oryginale, zeby wygospodarowac wiecej miejsca w srodku i zrobic jak najkrutrzy szajowoz...
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 13:01   

po pierwsze poprat temat na male litery.



poza tym chyba z jakiegos powodu fabryka pochyliła silnik w odpowiednia strone, wiec jakies znaczenie to ma.
 
 
tribal
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 14:46   

Pochylenie silnika do przodu w przypadku buggy daje lepszy rozkład mas między osiami, a "prostując" silnik dociążasz tylna oś pogarszając w ten sposób sterowność pojazdu więc nie poprawiaj fabryki bo masz dobra bazę.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 16:58   

pochylenie silnika w samochodzie jest przewidziane z tego względu iz silnbik jest wysoki i aby sie zmiescil pod maska jest delikatnie połozony , tym samym kolektory, a w gtównej mierze ssący są pochylone i w przypadku gażnika paliwo lepiej spływa.

umcumcu ; jezeli Ci sie wydaje ze mozesz wyprostowac silnik to sie myslisz . bhedzie wówczas pracował ale bieprawidłowo !



i napisz wkoncu gdzie bedze silnik z przodu czy z tyłu ?
 
 
 
umcys
[Usunięty]

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 18:18   

Maurycy126p napisał:
tym samym kolektory, a w gtównej mierze ssący są pochylone i w przypadku gażnika paliwo lepiej spływa. umcumcu ; jezeli Ci sie wydaje ze mozesz wyprostowac silnik to sie myslisz . bhedzie wówczas pracował ale bieprawidłowo ! i napisz wkoncu gdzie bedze silnik z przodu czy z tyłu ?
silnik bedzie z tylu szajowozu!! ta sama strona do kierunku jazdy co w oryginale faworitce... z tego co wiem to przeplyw paliwa w silniku nie odbywa sie grawitacyjnie!!! i pochylenie silnika nie powinno miec wplywu na jego prace... chyba ze paliwo jakims cudem nie bedzie wtryskiwane w gaznik z powodu tego ze nie bedzie mozna pobrac paliwa z komory plywakowej gaznika... ale z tym problemem bym sobie jakos poradzil... pozatym pochylenie silnika przeciwnie niz w oryginale ma jeszcze jedna zalete: miejsce w skrzyni, skad wychodza polosie napedowe bedzie nizej polozone niz w oryginale, co skolei umozliwi wiekrzy skok zawieszenia i wiekrza zywotnosc przegubow (tak mi sie wydaje ;) )
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 22:42   

mzoesz tak zrobic ale wiele przez to sie nie polepsdzy zkok zawieszenia , pozatym mozesz miec wycieki ze skrzyni , zawór iglicowy bedzie albo maslo sie otwieral albo zbyt duzo i juz problem.... przeciez w favoricie silnik nie lezy az tak bardzo zeby go prtostowac do pionu ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax