Witam chciał bym zbudować w lato swoje pierwsze buggy. Mam parę pytań:
1.Jak mogę wyrejestrować samochód dawce?
2.Czy potrzebuje coś jeszcze do budowy jeśli zakupie całe auto, przednie zawieszenie, profile, tuleje?
3.Jaką spawarkę kupić do 1500zł razem z butlą?
Auta legalnie nie wyrejestrujesz. Najłatwiej jest powyciągać graty z auta z opłaconym OC i wtedy buda na szrot. Dawniej dało radę wyzłomować auto bez samochodu ale to już nie te czasy
Angole są spoko bo silnik po sprzedaniu części będziesz miał za darmo, albo jeszcze coś zyskasz. Silnika samego nie opłaca się kupować, ew gotowy swap bo ciężko jest ogarnąć elektrykę. Jak złomowałem Golfa brata to zostawiliśmy budę na kołach, silnik i bez problemu poszło, bez silnika chyba trzeba coś dopłacić bo mają opłatę recyklingową czy coś.
Z tą ćwiartką to chodziło mi na sprzedaż chyba ,że bym astre f kupił to do mojej by błotniczki poszły. Właśnie mi o to chodziło co pisze kolega herobrine ale raczej bym auto z PL rozkręcał bo wnętrze ma jakąś wartość zawsze może na kubły lub pasy by się uzbierało bo na bezpieczeństwie nie będę oszczędzać.
Z jakiego auta byście polecali amortyzatory? Rama ST4 będzie dobra do 1.9m wzrostu?
dawidxcom, wkłady przednie Audi 100 z dodatkowymi amortyzatorami np. dostawczaka. Srodek (poza deską) z anglika też się sprzedaje i często jest w lepszym stanie niż w najtańszej europie, więc i moneta większa. Jaki silnik planujesz wsadzić?
Kup auto z niemiec czy jakiegoś innego państwa i go nie rejestruj, a resztę opchnij na allegro a budę na złom, ja tak zrobiłem i mam święty spokój. Moje buggy jest na półosiach z napędem na tył, ale teraz osobiście robił bym 4x4 i to na mostach. Co do spawarki kup jakiegoś bestera mig/mag, butla za pierwszym razem to koło 200zł z kaucją a później napełnienie to 70zł, butle najlepiej brać jak największą bo po prostu się opłaca, ale też patrz jaki ma termin "ważności". I jak kupisz całe auto to będzie kropla w morzu wydatków, chyba że zrobisz to na bazie podwozia.
Po długiej przerwie wracam na forum. Zakupiłem migomat niestety z małą butlą ale to się zmieni. Moje pytanie jest takie jakie koszty były by na zrobienie jeżdżącej ramy by były jeśli kupię 250kg profili na ramę i auto. Plan jest na Baracuda x2. wiem że muszę dokupić zwrotnice na tył tylko z jakiego auta? oraz jak zrobić tuleje zawieszenia na wahaczach?
dawca max 90KM.
Na tył bardzo prosto wrzucić przednie zwrotki z golfa III. Są tanie i podejdą felgi 12" z malucha. Tuleje robisz z poliamidu, kupujesz na metry i dajesz tokarzowi żeby ci wytozył tulejki które wciśniesz w rurę 1cal
Witam, a jak sprawa wygląda z Oplem bo planuje buggy z vectry astry corsy co się trafi bo bardzo dobrze znam ich silniki ale zawiechy mnie nie interesowały. Jak zapiąć półosie z opla do golfowych zwrotnic? Czy na zwrotnicach z golfa mam dwu-wahacz czy jeden dolny i macpherson? Jakie koszty muszę ponieść oprócz stali zwrotnic przewodów hamulcowych auta i tulei? muszę jeszcze jakoś przenieść biegi ale nie wiem jak to zrobić?
Od jakiegoś czasu analizuję forum i elektrodę i coraz mniej wiem.
Załużmy tak jeśli mam dawcę i profilę/rury i do tego 800zł czy to starczy na jeżdżącą ramę.
Dodam ,że mam astrę f 60KM muślałem o buggy z niej ale ten silnik to porażka uszczelkę można w nim wydmuchać po paru ''dynamicznych'' przyspieszaniach. Może miał bym vectre B w dobrej cenie auto z uszkodzonym silnikiem tylko czy to coś da?
Mam parę dylematów:
1.ile kg profil trzeba
2.tuleje wahaczy poliamid/uniball/pływające/dolne i górne wahacza z poldka?
3.dwu-wahacz/Macpherson/i inne ustrojstwa
4.zwrotnice golf/polonez/ wycinane-za drogo
5.jak można podpiąć półosie z innego auta do zawrotnic z innego?
6.Co jest wymagane o czym zapomniałem aby ulep się przemieszczał
Sądząc po twoich pytaniach to albo nie czytałeś forum albo słabo szukasz. Druga rzecz to pytasz co chwilę o koszty. Koszty wiadomo, ważna rzecz ale budując buggy to jakby schodzi na drugi tor. Jak chcesz dobrze to nie będzie tanio, niestety ale tak jest. Biorąc przykład pasów, pomimo że dałoby radę zaoszczędzić no nie montujemy zwykłych z auta tylko szelki, i dopiero później patrzymy na cenę. Podobnie z wahaczami można zamontować seryjne ale to nie jest dobre rozwiązanie, trzeba zbudować samemu.
Jak pisałem wyżej, seryjne wahacze odpadają a czy to będzie na tulejach poli czy na unibalach to już zależy od konstrukcji konkretnego wahacza.
Oczywiście dwuwahacz, ale wyleczony też fajna konstrukcja.
Zwrtnice. Tu akurat można zaoszczędzić i zrobić na seryjnych zwrotnicach z jakiegoś auta.
Kolejne pytanie i tu się kłania nieczytane forum. Albo łączysz ze sobą półoś która pasuje do skrzyni z półosią która pasuje do piasty ( a jak to zrobić to poczytaj na forum) albo robisz na zamówienie półosie.
A ostatnia rzecz to jak chcesz robić ulepa który będzie się tylko przemieszczał to daruj sobie budowę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum