Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem przy ustawianiu kąta ackermanna
Autor Wiadomość
Piranha 


Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Lut 09, 2018 20:53   

Pytanie co do tego dawnego postu w FAQ dotyczacego ustawienia maglownicy, a mianowicie w jaki sposób oblicza się ten stosunek wymiarów ?

"Najlepiej jest zmierzyć rozstaw osi obrotu wahaczy górnego i dolnego przy ramie, to samo zrobić przy zwrotnicy (chodzi o osie obrotu przy ruchu góra dół w zwrotnicach), następnie zmierzyć wymiar osi obrotu końcówki kierowniczej w wąsie do dolnej lub górnej osi obrotu wahacza (wcześniej już obranej przy pomiarze rozstawu osi obrotu) przy zwrotnicy. I teraz ze STOSUNKU TYCH WYMIARÓW ( rozstawu osi obrotów wahaczy i osi obrotu końcówki kierowniczej) wyliczyć na jakiej wysokości powinna się znaleść oś obrotu wewnętrznego przegubu kolumny. "
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Lut 10, 2018 20:22   

Między osiami obrotu wahaczy przy zwrotnicy masz np 30cm a między osią dolnego wahacza a osią obrotu końcówki kierowniczej masz np 10cm to stosunek wynosi trzy do jednego.
Między osiami obrotu wahaczy przy ramie masz np 42 to od osi dolnego wahacza do osi przegubu wew. magla ma być 14cm czyli 1/3 z 42.
 
 
 
Piranha 


Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Lut 10, 2018 22:10   

A jak zmierzyc wymiar miedzy osią dolnego wahacza a osią obrotu końcówki kierowniczej ?
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Lut 11, 2018 10:28   

Jak masz sworznie w zwrotnicach to mierzysz od dolnego sworznia do końcówki kierowniczej. Rozumiem, że wiesz gdzie jest oś obrotu sworznia i końcówki.
Nie mierzysz oczywiście odległości miedzy nimi tylko odległość między wysokościami zamontowania.
 
 
 
Piranha 


Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto Lut 13, 2018 08:55   

Ok dzięki wielkie
Jak ocenicie mój pomysł na przedłużenie drążka kierowniczego? :
Bo ogólnie pomysł miałem taki aby wytoczyć tuleje z gwintami po obu stronach i służyło by mi to jako przedłużka drążka. Z jednej strony zakrecam na org drążek z magla a z drugiej strony na końcówkę z poloneza dało by to radę?
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Lut 13, 2018 19:11   

Jak byłoby z odpowiedniego materiału to dałoby rade, dlaczego nie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax