Pytanie co do tego dawnego postu w FAQ dotyczacego ustawienia maglownicy, a mianowicie w jaki sposób oblicza się ten stosunek wymiarów ?
"Najlepiej jest zmierzyć rozstaw osi obrotu wahaczy górnego i dolnego przy ramie, to samo zrobić przy zwrotnicy (chodzi o osie obrotu przy ruchu góra dół w zwrotnicach), następnie zmierzyć wymiar osi obrotu końcówki kierowniczej w wąsie do dolnej lub górnej osi obrotu wahacza (wcześniej już obranej przy pomiarze rozstawu osi obrotu) przy zwrotnicy. I teraz ze STOSUNKU TYCH WYMIARÓW ( rozstawu osi obrotów wahaczy i osi obrotu końcówki kierowniczej) wyliczyć na jakiej wysokości powinna się znaleść oś obrotu wewnętrznego przegubu kolumny. "
Między osiami obrotu wahaczy przy zwrotnicy masz np 30cm a między osią dolnego wahacza a osią obrotu końcówki kierowniczej masz np 10cm to stosunek wynosi trzy do jednego.
Między osiami obrotu wahaczy przy ramie masz np 42 to od osi dolnego wahacza do osi przegubu wew. magla ma być 14cm czyli 1/3 z 42.
Jak masz sworznie w zwrotnicach to mierzysz od dolnego sworznia do końcówki kierowniczej. Rozumiem, że wiesz gdzie jest oś obrotu sworznia i końcówki.
Nie mierzysz oczywiście odległości miedzy nimi tylko odległość między wysokościami zamontowania.
Ok dzięki wielkie
Jak ocenicie mój pomysł na przedłużenie drążka kierowniczego? :
Bo ogólnie pomysł miałem taki aby wytoczyć tuleje z gwintami po obu stronach i służyło by mi to jako przedłużka drążka. Z jednej strony zakrecam na org drążek z magla a z drugiej strony na końcówkę z poloneza dało by to radę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum