Witam, mam problemy z tylną geometrią w moim buggolocie. Zrobiłem tylne wahacze bez możliwości regulacji zbieżności czy pochylenia koła. Po spawaniu wahaczy na gotowo trochę je pościągało:
-zmieniło zbieżność, czyli przykładając dwie poziomice do lewego i prawego koła i mierząc czy są one do siebie równolegle jest między poziomicami różnica 3 mm.
-zmieniło również pochylenie koła, czyli mierząc odchylenie od pionu jest różnica około 3-4 mm między lewym, a prawym kołem tylnym
I teraz do was pytanie czy mogą zostać takie różnice w geometrii ? Te różnice rzędu 3mm wpłyną jakoś mocno na jazdę ? I jak ustawiacie geometrie w swoich maszynach, ktoś z was doświadczył podobnych ustawień ?
Dodam jeszcze, że nie mam za bardzo możliwości przerobienia wahaczy na regulowane, na uniballach.
Podczas jazdy w terenie raczej tego nie wyczujesz, a na asfalcie czy szutsze mogą deczko szybciej zdierać sie opony ale to naprawdę minimalnie, a jak masz montowania piaste do wachaczy,
Bo może wystarczy rozwiercic otwory montażowe podlozyc większe podkladki , ustawić kola, skręcić i spawnac podkladki żeby ustawienie się nie zmienilo
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Sro Lis 01, 2017 11:43
zrób na otworach mocowań wahaczy fasolki i będziesz miał regulację (tak miałem u siebie na wleczonych )
kąty pochylenia (małe różnice ) nie wpływają zbytnio na prowadzenie sprzętu w terenie
Ja również mam pytanie co do zbieżności, nie będę już przecież nowego tematu zakładał. Przy ruchu koła góra dół zmienia mi się zbieżność o jakieś 8 mm, przy maksymalnym dobiciu (podczas pracy koła wchodzą w zbieżność), stanowi to duży problem dla prowadzenia się pojazdu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum