Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odtworzenie projektu serbskiego buggy na bazie VW
Autor Wiadomość
sztux 



Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 11
Skąd: PL / NO
Wysłany: Czw Wrz 29, 2016 21:31   Odtworzenie projektu serbskiego buggy na bazie VW

Witam
Zainteresowal mnie pewien projekt ktory mi sie bardzo spodobal i chcialbym sprobowac sklonowac wzor ramy autora projektu. Wyglada to tak: FOTO Oto link do filmu ze zdjeciami i historia budowy: FILM
Jako dawce chce wykorzystac Golfa 3 z silnikiem 1.9 TDI Docelowo podwozie planuje zaprojektowac wlasne pod wlasne potrzeby uzywajac calownikow 40x40x3. Do budowy nadwozia rura 42,4x2,6. Silnik chcialbym zamontowac z tylu wtorzac tyl naped i zastosowac zarowno z przodu jak i z tylu zawieszenie przednie (wachacze oraz amortyzatory) oraz zwrotnice przednie od dawcy. Pojawia sie wtedy maly problem z hamulcem recznym ale sadze ze da sie to jakos rozwiazac. Moje pytania do znawcow tematu gdyz ja jestem jescze dosc zielony w temacie budowy ale nie do konca zielony w dziale mechaniki. Mam zatem kilka pytan:
1. Czy zastosowanie 4 x wachacz przod 4 x amortyzator przod oraz 4 x zwrotnica przod bedzie spelniac dobrze funkcje amortyzacji i mocowania kol np w przypadku driftu (zwrotnice osadzone z tylu zamierzam zblokowac przy zachowaniu zbieznosci drazkiem na tulei ruchomy w pionie zakonczony koncowka drazka od strony zwrotnicy) ?
2. Czy prezentowana rama jest prawidlowa konctrukcja biorac pod uwage bezpieczenstwo?
3. Jakis pomysl na rozwiazanie hamulca recznego biorac pod uwage przednie zaciski hamulcowe. Mam pewna wizje ale nie wiem czy logiczna i poprawna a mianowicie zastosowanie pompki mechanicznej hamulca (przykladowo nawet taka idaca w ursusie 360) zawontowana i zgrana razem z dzwignia hamulca recznego, oddziemy obwod i zbiorniczek idacy tylko w kierunku tylnej osi podlaczone do trojnika z elektrozaworem sterujacy impulsem elektrycznym otwarcie jednej z drog przeplywu plynu hamulcowego-brak impulsu hamulec roboczy po ruszeniu dzwigni recznego impuls elektczyny zapalajacy lamke od recznego odcinalby obwod hamulaca roboczego i dalej podawal cisnienie z pompki mechanicznej na tylne zaciski nie dajac cisniania do reszty ukladu. Przy czym lekkie dzwigniecie dzwigni recznego nie daje jeszcze efektu hamowania a odcina uklad hamulca roboczego na tyl co pozwala przyhamowanie tylko przodu np krecenia baczkow. Moze pomysl glupi ale mysle ze do osiagniecia. Oczywiscie bierzemy pod uwage dwa elektrozawory na lewa i prawa strone. Moze jakies prostrze opcje?
4. Czy bedzie trudno przerobic ciegla od drazka zmiany biegow idace do skrzyni biegow umocowanej w tym samym polozeniu lecz z tylu pojazdu?

Co o tym wszystkim sadzicie?
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 10:04   

Ręczny najczęściej robi się przez wpięcie w obwód pompy sprzęgła, najczęściej od skody 120. Musisz tylne zaciski spiąć na trójniku i w wężyk między trójnikiem a pompa główną wrzucić ręczny. Ogólnie to zawieszenie na mc personach średnio nadaje się w teren i może szybko puścić. Ogólnie każdy na tym forum poleci Ci zawieszenie wielowahaczowe ale sam musisz przemyśleć sprawę czy idziesz po najniższej linii oporu i robisz jak na filmie czy poświęcasz więcej czasu i masz zawieszenie z prawdziwego zdarzenia.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
sztux 



Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 11
Skąd: PL / NO
Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 11:57   

Odnosnie recznego. Czyli z pompy glownej ida dwa przewody na przednie zaciski i tylko jeden na dwa zaciski tylne rozgalezione trojnikiem. I wlasnie pompa sprzegla np od skody 120 wpieta na ten jeden przewod idacy na tyl spelnia funkcje recznego odcinajac cisnienie na zaciski przednie i trybie spoczynku pozwala na wolny przeplyw plynu dla hamulca roboczego. Dobrze rozumuje?. Pomka sprzegla wymaga indywidualnego zbiorniczka z plynem hamulcowym prawda?
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Wrz 30, 2016 12:41   

Chyba dobrze rozumujesz tyle że pompka sprzęgła umieszczona w ręcznym jest w całości zalana płynem i ma tylko wlot i wylot więc nie ma tam żadnego dodatkowego zbiornika. Zbiornik będziesz miał tylko przy pompie nożnej i to wystarczy, jeśli o to Ci chodzi.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
sztux 



Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 11
Skąd: PL / NO
Wysłany: Sob Paź 01, 2016 10:40   

Co do zawieszenia w takim razie jesli nie mc person to i nie oryginalne wahacze prawda? Czy po prostu do oryginalnych wahaczy mozna zaadoptowac inne amorki. Gdzies czytalem ze polecaja od golfa 3 kombi na przod i od skody felicji na tyl tylko ktore od skody tylne? Albo z dawcy tylne na przod a mcpherson na tyl? Jezeli dorabiac swoje wahacze to czy musi byc dolny i gorny od strony piasty zakonczone swozniem a od strony ramy moze byc naprzyklad tuleja przednia wahacza czy bez zadnej tulei przykrecona na srube?? Chce zachowac rozstaw kol oryginalny by nie przerabiac polosiek i magla
 
 
dawlo7 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 1122
Skąd: Jerzmanowice
Wysłany: Nie Paź 02, 2016 17:01   

sztux, zajrzyj do faq, przeczytaj kilka tematów w dziale buggy inne i będziesz dużo wiedział :)
_________________
https://picasaweb.google.com/102489887454058614773/BenzinPower4X4

https://plus.google.com/photos/102489887454058614773/albums/5993942462273038353
 
 
 
bartkas97 
bartkas


Wiek: 27
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 13
Skąd: gdansk
Wysłany: Wto Paź 04, 2016 00:43   buggy st4

Czesc. Zaczynam budowe buggy st 4 z silnikiem od scigacza i mam takie pytanie czy tarcze sa wycinane laserowo czy sa poprostu od jakiegos scigacza ? I profil 40x40x2 wystarczy czy dac 3 ? Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi .
 
 
Dexter 
Automotive



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Wto Paź 04, 2016 07:42   Re: buggy st4

bartkas97 napisał/a:
Czesc. Zaczynam budowe buggy st 4 z silnikiem od scigacza i mam takie pytanie czy tarcze sa wycinane laserowo czy sa poprostu od jakiegos scigacza ? I profil 40x40x2 wystarczy czy dac 3 ? Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi .

Takiego lenistwa nie zdzierżę.
Nie dość że smarujesz w czyimś temacie na zupełnie inny temat to jeszcze pytasz o coś co było maglowane dziesiątki razy.
_________________

 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Paź 04, 2016 11:51   Re: buggy st4

Dexter napisał/a:
bartkas97 napisał/a:
Czesc. Zaczynam budowe buggy st 4 z silnikiem od scigacza i mam takie pytanie czy tarcze sa wycinane laserowo czy sa poprostu od jakiegos scigacza ? I profil 40x40x2 wystarczy czy dac 3 ? Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi .

Takiego lenistwa nie zdzierżę.
Nie dość że smarujesz w czyimś temacie na zupełnie inny temat to jeszcze pytasz o coś co było maglowane dziesiątki razy.


:D

sprzedam opla ...

a kolega pewnie z onetu, tam taki bajzel ;)
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
marcin98 


Wiek: 26
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 38
Skąd: Łowczów
Wysłany: Czw Sty 05, 2017 09:36   

Witam, ja mysle zrobić zawieszenie wielowahaczwe na tulejach tylko wymyśliłem ze nie bandę blokował śrubom tylko sworzniami i zawleczką sprężynową
_________________
Buggy
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Sty 05, 2017 11:47   

No ale jaką ma przewagę to rozwiązanie, że chcesz je zastosować ? Bo ja nie widzę jak na razie, żadnych zalet.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Czw Sty 05, 2017 18:15   

Jak użyjesz sworznia blokowanego zawleczką to na pewno pojawią się jakieś luzy i wszystko szybko się wyrobi.
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
marcin98 


Wiek: 26
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 38
Skąd: Łowczów
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 18:03   

Witam, ile powinno wynosi szerokość w piranhy ?
_________________
Buggy
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 18:25   

Wszystko jest na forum... Szerokość zależy w głównej mierze od twoich preferencji, jeśli zamierzasz śmigać po polnych drogach, gdzie jest sporo kolein to buggy lepiej zrobić trochę węższe. W praktyce max 200cm po zewnątrz, 190-195 moim zdaniem tak optymalnie, żeby nie było problemu z lawetami, jak zrobisz 180 cm to też będzie ok.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
marcin98 


Wiek: 26
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 38
Skąd: Łowczów
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 19:19   

herobrine, a nie wiesz ile ma cm zwrotnica fiata 126p piasta z bębnem?
_________________
Buggy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax