Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa buggy Piranha
Autor Wiadomość
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Pon Sie 29, 2016 06:13   

marles, Spójrz na link od mlody90, to Ci się wyjaśni.
U siebie mam chyba 370 długie przednie sanki i mocowanie st4 i robi pięknie. Magiel golf2 bez w spomy, skrócony 210mm. Zbieżność trzyma w całym zakresie pracy zawieszenia.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Pon Sie 29, 2016 20:43   

Panowie postanowiłem ze przerobię te przednie sanki i dam je pod kontem aby zrobić kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy(zwrotnice z poloneza) tylko ile dać stopni żeby nie przesadzić oraz ile przedłużyć sanki żeby pasowało mocowanie wahaczy z st4 sanki mam długości w środku jakieś 35cm a samo mocowanie wahaczy ma szerokość 34cm myślałem nad przedłużeniem o jakieś 10cm tylko nie wiem czy nie mało?
I czy zamiast toczyć tulejki z poliamidu mogę zastosować takie http://allegro.pl/tuleja-...6138950239.html powinna pasować do środka rury 1" bez szwu 3,2mm ścianka
Wiem trochę was męczę pytaniami ale to jest moje pierwsze buggy i jeśli mam możliwość chcę to zrobić jak trzeba tylko czasami chcę za szybko zrobić.Ale od teraz postanowiłem ze jak czegoś nie jestem pewny nie będę robił bo później trzeba przerabiać i czas tracić.
 
 
sebolx 
Ojciec sukcesu


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 208
Skąd: łochów
Wysłany: Pon Sie 29, 2016 22:53   

Nie prosciej i szybciej jest popatrzyć po tematach innych uzytkowników? u kamilpiotrmalek jest elegancko opisane
_________________
https://picasaweb.google.com/104209190258046499337/0401201605

http://szayowozy.net/view...=4589&start=105
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pon Sie 29, 2016 23:08   

Tuleje gumowe to słaby pomysł i nie myśl nawet o tym że kupisz takie tuleje i będzie do calówki pasowało... Pasowanie na wcisk pod nie jest rzędu jednej dwóch setek na minusie a ty chcesz to do zwykłej rury montować...
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Sie 30, 2016 00:19   

Nie bez powodu podczas tuningu wywala sie tuleje metalowo gumowe i wstawia polmialid, na takich tulejach buggy bedzie "pywao" podczas jazdy
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Wto Sie 30, 2016 10:34   

Ale z tulejami z poliamidu jest problem bo nie mam jak ich zrobić nie mam znajomego tokarza. Może ktoś z forum by się podjął?
_________________
Buggy 1.6 TD + Intercooler
https://goo.gl/photos/fFive8tfE4QPL9kA7
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Wto Sie 30, 2016 20:56   

Ogłoś się w odpowiednim dziale na forum. Ja tuleje toczyłem na zwykłej tokarce do drewna i później otwory rozwiercałem rozwiertakiem więc jeśli się chce to wszystko można. Wystarczy tylko zachowanie odpowiedniej dokładności zresztą poliamid potrafi się dopasować.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Wto Sie 30, 2016 21:37   

Powiem szczerze ze tez myślałem o tokarce do drewna i chyba coś takiego wykombinuję.Kupiłem dzisiaj silnik ze skrzynią z audi 80 1.6 tdi 80KM powinno starczyć. A odpalenie to 3 kable :D

Coś tam już widać


Trochę inaczej niż w planach ale jak na pierwszy raz jestem zadowolony.I starałem się aby rama była prosta i się udało praktycznie co do milimetra.Jutro robię mocowanie wahaczy jak w st4 może uda się to wszystko upchać
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 00:08   

Puki nie masz mocowań przerobiłbym przód, pochylił sanki w celu KWSZ...
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 07:40   

Właśnie już sam nie wiem co z tym kątem czy robić czy nie trochę przerabiania za dużo. A jak robić to ile stopni 5-6 starczy
_________________
Buggy 1.6 TD + Intercooler
https://goo.gl/photos/fFive8tfE4QPL9kA7
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 14:08   

Jeśli nie chcesz pochylać sanek to zawsze możesz wyprzedzenie sworznia rozwiązać na wahaczach jednak preferowane jest pochylenie sanek bo prędzej nie wbijesz się gdzieś noskiem w ziemie. W ogóle to KWSZ znacznie poprawia stabilność i prowadzenie bo wtedy koła same chcą wracać do jazdy na prosto więc polecam.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 14:17   

KWSZ zrobię na wahaczach bo nie chce już przerabiać sanek. Tylko jak by ktoś nawet w paincie mógł by mi zobrazować jak wahacz miał by wyglądać. Czy mam zrobić mocowania wahaczy nie równolegle przednie mocowanie wyżej tylne niżej?
 
 
zibi95 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 14:55   

jeżeli robisz na zwrotnicy od poldka to górny wahacz przesuwasz o 2 cm bliżej tyłu
wtedy robi ci się KWSZ
 
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 15:06   

Zibi dzięki za radę tak zrobię. A jakie szerokie wahacze robocie przy mocowaniach? Mi wychodzi jakieś 22-23cm. Nie robię uchwytu z st4 bo teraz nie ma sensu.
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016 16:40   

Sprawa jest prosta, robisz sobie mocowania, dolny wahacz robisz symetryczny a górny ma być końcem lekko cofnięty do tyłu. Wystarczy że sobie rozrysujesz szablon i tam kilka centymetrów przesunięcia w tył na końcu i tyle. Przesunięcie wyznaczysz sobie ustawiając zwrotnicę pod kątem i mierząc odsunięcie od pionu. Oczywiście możesz też przesunąć dolny wahacz albo obydwa naraz w przeciwne strony jednak najłatwiej jest zrobić przesunięcie górnego wahacza bo zazwyczaj jest on najmniej skomplikowany.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax