Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Buggy VFR750 series
Autor Wiadomość
m.niezgodka 
mario


Wiek: 39
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Leszno
Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 20:34   Buggy VFR750 series

Witam wszystkich jeszcze raz, tym razem w moim pierwszym projekcie.
Jest to w sumie modernizacja istniejącego projektu, który może niektórzy znają, bo buggy przewinęło się na tym forum... (przynajmniej po zakupie odnalazłem je tutaj). Ale nie o tym...

Z wersji powiedzmy przystosowanej do asfaltu zamierzam stworzyć wersję umiarkowano-terenową.

Po ogołoceniu go z zawieszeń, napędu i sterowania kierunkiem jazdy wygląda mniej więcej tak:



Na razie zrobiłem podkład, chociaż w sumie nie wiem czemu teraz, bo nie buduje się domu od zakupu firanek :hah:



Silnik oczywiście zajechany, ale nic poważnego - da się uratować... Mam nadzieję, że wystarczą tylko uszczelniacze zaworowe, bo dojście do korbowodu jest masakryczne





Jak chodzi o zawias to celuję w prześwit 35-40cm



:]

Zachęcam do konstruktywnej krytyki bo pewnie dużo jest do poprawienia :)

Taki mi się głupawy login zrobił więc walcie mi Mariusz

Edit: Pracuję nad foto...proszę o chwilę cierpliwości...

Edit2: Zrobione
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Sro Kwi 13, 2016 05:12   

pozaślepiaj te rurki i zapnij przód u góry. A tak to jest okej. chociaż nie przesadzałbym tak z tym prześwitem.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
m.niezgodka 
mario


Wiek: 39
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Leszno
Wysłany: Sro Kwi 13, 2016 19:41   

Wysokość do rozważenia, zrobię możliwość regulacji wysokości zawieszenia, ale z tym zaczekam aż przyjdą opony.

Czy jest jakaś ogólna zasada odnośnie zachowania proporcji szerokości do długości buggy?

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2016 22:03 ]
Powoli do przodu...silnik złożony, jutro pierwsze próby uruchomienia po renowacji głowicy.

Przymiarki do nowego zawiasu



Tłumik, na razie w wersji stołowej



[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 19:11 ]
Witam


Mam problem, bo po zmianie wysokości przedniego zawieszenia muszę teraz ustawić w odpowiednim położeniu maglownicę, żeby nie następowała zmiana zbieżności kół wraz ze zmianą wysokości zawieszenia.

Jest na to odpowiedni temat w FAQ, ale jest tak stary (2012), że załączony schemat już się nie wyświetla.

Ponieważ tam nie mogę jeszcze pisać ze względu na mały staż to proszę o wstawienie tego schematu mocowania maglownicy względem osi obrotu wahaczy i końcówki drążka oraz kąta Ackermana (chociaż z tym mam mniejszy problem) tutaj.

Z góry dziękuję :)

EDIT:

Dziś dojechały nowe oponki :)



Wiem, że rozmiar może się wydać mały, ale naciągnie się na szeroką felgę i będzie cacy

Amorki tylne przygotowane do montażu



Ma jednak nadal zmartwienie, jeżeli chodzi o lokalizację listwy kierowniczej, bo pomimo przeczytania wielu postów, sprawdzenia info w FAQ i niezliczonej ilości prób w naturze nie udało mi się znaleźć miejsca, gdzie nie zmieniałaby się zbieżność wraz ze skokiem wysokości zawieszenia...



Jestem otwarty na wszelkie sugestie i jakiś sposób obliczenia tej pozycji.
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 19:17   

Daj zdjęcie od przodu. Najlepiej jakbyś zwalił te gumy z magla.
ogólnie zasada jest taka że drążek powinien lecieć równolegle do wahaczy. A pkt łamania się drążków powinien wypadać na w linii obrotu wahaczy przy ramie.

Górny wahacz porażka. Chcesz regulację daj lublina. Chociaż zbędny i nie używany bajer. raz skręcisz i tak będziesz jeździł
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 19:29   

opony nie mogą być naciągnięte, felga musi być węższa od opony
_________________
 
 
 
Pablo 
aka barracuda88430



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 312
Skąd: Polska
Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 22:42   

,znajomy sprzęt :) ,ciekawe oponki ,jaki rozmiar?
 
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 11:18   

m.niezgodka, u siebie też trochę walczyłem z ustawieniem magla ale w barracudzie, aż w końcu trafiłem :)

I dlatego patrząc na ostatnie twoje zdjęcie proponuję Ci przede wszystkim podnieść go względem podłogi tak, żeby drążek biegł równolegle do dolnego wahacza, a dopiero później szukał odpowiedniego położenia do przodu lub do tyłu.

Jeśli drążek łamie się nad osią obrotu dolnego wahacza to powinno być ok.

A tak w ogóle o ile dobrze widzę to masz odwrotnie zamontowaną maglownicę i skręcając w lewo pojedziesz w prawo :p

Wąsy wychodzą do przodu ? Bo jeśli tak to powinny być wygięte na zewnątrz, a za bardzo na zdjęciu tego nie widać.
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
DaViD 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 93
Skąd: Żarnowiec
Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 14:21   

Cześć, no i jest! Zapowiada się całkiem ciekawie zobaczymy co z tego wyjdzie.
 
 
 
m.niezgodka 
mario


Wiek: 39
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Leszno
Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 19:36   

Po lekkich modyfikacjach położenia maglownicy zgodnie z sugestiami nadal nie jest idealnie.
Jak wahacz idzie do góry to zmiany są minimalna, ale jednak są i to mi się nie podoba.
Przy ruchu w górę najpierw robi się delikatnie zbieżny, później zmienia się w rozbieżny.

Odległości:









Z boku:



Oponki przód 135/80R13, tył 155/80R13 bieżnik RALLY 2

 
 
kazek_134 
Majsterkowicz



Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 471
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 20:02   

nie ustawisz tego, bez zmiany wąsa.
_________________
Buggy 1.8T

My buggy ST3

Facebook
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Czw Kwi 28, 2016 23:16   

m.niezgodka, widać jak na dłoni że drążek jest dłuższy od wahaczy, przez co ma inny promień pracy. Powinien być pomiędzy, czyli krótszy od dolnego i dłuższy od górnego. Chyba masz za szerokie sanki by to ustawić z maglownicą z przodu. Sworzeń dolny daj pod wahacz, by nie opierał się tylko na 3 srubkach m8. Tak swoją drogą, co to za wynalazek ten górny wahacz?
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Pią Kwi 29, 2016 05:31   

mi na początku ,przy próbie mocowania magla z przodu cyrki wychodziły :) ( przy skręcie kołami bardzo schodziły się do środka )
dałem z tyłu od strony kabiny i odsadzony lekko i było lepiej (u ciebie niema zbytnio o miejsca ) :)
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pią Kwi 29, 2016 09:54   

m.niezgodka, zamień wąsy stronami i powinno być dużo lepiej. Nie wiem jak z mocowaniami czy będą pasowały, ale jak skrócisz drążek kierowniczy to będzie dużo lepiej

i górny wahacz wymień na jakiś stabilny ;)
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
MichalakTM 


Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 221
Skąd: Kasinka Mała
Wysłany: Pią Kwi 29, 2016 11:02   

Krotkie wasy kierownicze rozwiaza sprawe . Zrob nowy gorny wachacz boo ten to niezly czaaar
 
 
m.niezgodka 
mario


Wiek: 39
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Leszno
Wysłany: Sob Kwi 30, 2016 07:36   

Po zastosowaniu wszystkich podpowiedzi i sugestii oraz metody dedukcji jest duży postęp.

Górny wahacz faktycznie do wymiany i zrobienia na sztywno (bez regulacji) - widziałem na forum kilka ciekawych rozwiązań :)

Po zmianie lokalizacji sworznia dolnego pod wahacz sprawiło po pierwsze, że nie ma szans odpaść na nierównościach - bardzo słuszna uwaga, a przy okazji wahacz górny i dolny stały się bardziej równoległe



Odpowiednia lokalizacja listwy wymagała wprowadzenia drastycznych środków i zrobienia więcej miejsca z przodu pojazdu :cool:








Zauważyłem taką prawidłowość, co z resztą potwierdza teoria, że zmiana lokalizacji listwy góra-dół ma wpływ na zmianę zbieżności wraz z e skokiem zawieszenia, natomiast zmiana przód-tył (na tej samej wysokości) na kąt ackermana - tzn im bardziej osuwałem listwę do przodu tym bardziej wewnętrzne kładło się w stosunku do zewnętrznego przy maksymalnym skręcie.
Pewnie ma na to wpływ jeszcze wąs i szerokość listwy ale tego na razie nie ogarniam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax