Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie Woltomierza/Amperomierza z bocznikiem 100A
Autor Wiadomość
maly87 



Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 19
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 20:40   Podłączenie Woltomierza/Amperomierza z bocznikiem 100A

Witam Serdecznie

Tak jak w temacie chcę na bieżąco kontrolować pracę instalacji elektrycznej aby mi ponownie całej nie spaliło i nie bardzo wiem jak ten zestaw podłączyć w jedną całość
Bardzo proszę o pomoc co gdzie jakoś zaznaczyć odwdzięczę się
pozdrawiam

Instalacja Yamaha Fz 750 bo w temacie nie widać

http://imgur.com/GJyt37K

http://imgur.com/VjvKk5o
_________________
https://picasaweb.google.com/107635907401033330884/KopiaBuggy?authkey=Gv1sRgCOPDx8Ow9abH1QE
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 22:16   

Między przekaźnikiem startera a pompy paliwa, masz bezpiecznik główny, dajesz bocznik w szereg.
No chyba że chcesz obserwować pracę rozrusznika, to dajesz odrazu z klemy. ale bocznik prawdopodobnie się przegrzeje.

Daj jakiś link do producenta. Tego miernika.

cienkie przewody to woltomierz
grubsze to masa i odczepy bocznika. Prawdopodobnie Czarny masa, czerwony z akumulatora a niebieski na odbiorniki...
 
 
 
maly87 



Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 19
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 22:23   

Zwykły najprostszy
http://pl.aliexpress.com/...6b-eefda31837bb

miło by było abyś edytował zdjęcie i zaznaczył gdzie co i jak podłączyć bo biegle mi to nie wychodzi ogarnięcie tego :)

bo jeszcze będę chciał zamontować do tej instalacji alarm bo przed spaleniem miałem zamontowane bo buggy legalnie porusza się po drogach i chciał bym mieć ponownie
_________________
https://picasaweb.google.com/107635907401033330884/KopiaBuggy?authkey=Gv1sRgCOPDx8Ow9abH1QE
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 23:27   

Tak teraz przeanalizowałem model i jest mały haczyk.
Bocznik jest na masie, więc musiałbyś odseparować wszystkie minusy odbiorników <bez rozrusznika> i podać je przez bocznik dopiero dać ma minus akumulatora. Czyli wszystkie oczka konektorowe, z wiązki <o ile występuja> <tak samo w lampach> odizolować i połączyć to grubym przewodem np 10mm2 przez bocznik.

Do co schematu proszę bardzo:


Body earth to jest przewód masowy łączący się z ramą.

Ogólnie to nie wiem czy wyświetlane parametry coś Ci dadzą bo zwarcie to jest chwila, a nawet spalenie wiązki może spowodować tylko 20A <ma cienkim przewodzie może zainicjować przepalanie izolacji kończąc na pożarze> Na amperomierzu to samo możesz zauważyć np jak właczy się wentylator chłodnicy, inaczej mówiąc nie wyłapiesz momentu...
Lepiej sprawdź czy nie masz przesadzone wartości bezpieczników.

Zapewne czujnik neutralny czy czujnik oleju jest zamontowany na obudowie silnika/ skrzyni , więc nie ma sie co bawić z odseparowywaniem. tylko skupic sie na body earth
 
 
 
maly87 



Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 19
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Mar 16, 2016 23:49   

Instalacja jest oryginalna taka jak na schemacie mam wszystko to zamontowane tak jak jest tylko że wielkość pojazdu wymusiła na mnie przedłużenie kilku przewodów

więc tak oczko do bocznika i później ogień według rysunku a powiedz ten bocznik on ma sobie być np. przymocowany do jakieś plastikowej obudowy bo rozumiem luzem wisieć nie może

a jeszcze jedno występuje w tej instalacji czujnik nóżki bocznej bo nie mogę jakoś się doszukać
_________________
https://picasaweb.google.com/107635907401033330884/KopiaBuggy?authkey=Gv1sRgCOPDx8Ow9abH1QE
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Mar 17, 2016 23:24   

Side Stand Switch - prawy dolny róg schematu. Ten switch współpracuje z blokiem diodowym, który odcina zapłon w określonych warunkach. Osobiście bym to wywalił (jeśli jeszcze nie jest wywalone), a uzależnił odpalanie od wciśnięcia pedału sprzęgła lub sprzęgła i hamulca. Taki rodzaj zabezpieczenia dla kierowcy i utrudnienia dla nieuprawnionych.
Tak swoją drogą to wesoły ten schemat. Bo jeśli nie wiesz, to masz/miałeś w motocyklu zamontowaną spłuczkę ;D Na schemacie jest "flusher" czyli spłuczka, a nie "flasher" czyli migacz.
Na czym polegało to "spalenie całej instalacji", o którym wspominasz? Co było powodem usterki? Bo obawiam się, że podczas jazdy nie będziesz mieć czasu patrzyć na te zegarki, które zresztą niewiele ci powiedzą. Jak bardzo masz rozbudowaną instalację - czy oprócz obsługi silnika masz jakieś światła, inne obwody? Ja zamiast tego woltomierza podzieliłbym instalację na więcej obwodów i wstawił dodatkowe bezpieczniki. Oraz oczywiście porządnie zabezpieczył instalację.
W tym układzie bocznik trzeba dać od strony masy i równocześnie odseparować od masy rozrusznika, czyli masy silnika. Jajek już wytłumaczył. Sprawdźcie też jeszcze jedną rzecz - czy to ustrojstwo można zasilać napięciem mierzonym. Bo nie wszystkie układy są w stanie mierzyć napięcie, którym jest zasilane (weźcie tani miernik elektroniczny i spróbujcie zmierzyć napięcie bateryjki, która w nim jest - nie ma strachu, nie uszkodzi się, ale miernik zdurnieje).
Jeśli bardzo chcesz jakiś monitor zasilania, to wskaźnik napięcie na kilku diodach - za niskie, dobre, za wysokie i układ alarmujący o nadmiernym prądzie. Choć tutaj sprawę załatwi podział na poszczególne obwody i bezpieczniki. Przy bezpiecznikach można dać diody, które będą informować o ich przepaleniu.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
maly87 



Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 19
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Pią Mar 18, 2016 00:41   

Moją przygodę z instalacją opowiadałem wcześniej w innym temacie a więc tak to było ;>
Zakupiłem oryginalnego buggy gs moon xykd 150-3 i po generalnym remoncie całości przyszła pora na jazdę i było krótko mówiąc tragicznie buggy jechał 47km/h i może legalnie się poruszać po drogach więc postanowiłem zmienić silnik udało mi się kupić yamahe fz 750 i "MIAŁEM" znajomego który jest serwisantem w serwisie John Derr więc wydawało się, że jakieś pojecie ma. Dostał wszystko motocykl pojazd i działał intensywnie zajęło mu to trochę ale efekt był piorunujący, różnica w jeździe kolosalna i po przejechaniu łącznie około 100km zaczęło się niewinnie spaliła się żarówka pozycyjna więc wymieniłem niczego nie podejrzewając gdyż miałem zamontowany taki woltomierz diodowy który pokazywał diody zielone na 14/15v ale po pewnym czasie te żarówki trafiało coraz częściej i już różnie mijania drogowe pozycyjne, nie miałem jeszcze w tedy pojęcia co jest nie tak i stało się najgorsze wyjeżdżając z pracy ostro "WYSTRZELIŁ" :> akumulator w środku i w tedy na woltomierzu falowało w zależności ile gazu dałem ale do domu dojechać musiałem wiedząc, że już po wszystkim. Po przyjeździe do domu nawet go zgasić nie mogłem bo nic nie reagowało więc odłączyłem paliwo i zgasł. instalacja się dosłownie stopiła licznik wszystko szlak trafił znalazłem schemat od mojego motocykla i się przeraziłem. Mój pseudo elektryk zrobił tak w oryginalną instalacje od buggy powpinał pociętą instalację z motocykla ja myślałem, że on przełożył z moto i dorobił dłuższe kable wiadomo pojazd wielkości np. Fiata UNO ale co nastąpiło dalej miałem w instalacji tylko 2 bezpieczniki, 3 przekaźniki jakieś no i moduł CDI poszedłem po karton który mi oddał i tam była cała reszta i się okazało, że przyczyną tego całego zajścia był brak zamontowanej diody prostowniczej bo niby w tym modelu motocykla nadmiar zamieniany w masę i idzie do ramy tak mi tłumaczono a jak on to zrobił to wszystko szło w akumulator przez co wyparował i strzelił i tak wszystko poszło
nikt nie chciał się podjąć zrobienia wszystkiego od podstaw więc szukałem oryginalnej nie pociętej instalacji od tego modelu ciężko było ale znalazłem i postanowiłem zrobić to w taki sposób, że instalację od moto włożyłem do hermetycznej skrzynki i przedłużałem każdy kabel po kolei w zależności co musiałem podpiąć więc dla tego w tym swoim pojeździe mam wszystko to co jest w motocyklu bo nie wiedziałem jak zrobić aby moto poprawnie paliło miało ładowanie itd więc ja mam wszystko tak jak w schemacie tylko,że w rozmiarze XL :>

A ta "spłuczka" to jak to rozumieć :>



Jeżeli chodzi o instalację to potrzebne mi są światła (mijania drogowe pozycyjne wentylator licznik awaryjne bo miałem dodawać
Dodatkowa para halogenow na dachu włączoneych niezależnie klasowe ewentualnie jeszcze ten alarm co miałem wcześniej i jedno wyjście 12 V np. Na intercom lub nawigację
A jesteś w stanie zaprojektować taka mini mini instalacje a???
_________________
https://picasaweb.google.com/107635907401033330884/KopiaBuggy?authkey=Gv1sRgCOPDx8Ow9abH1QE
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Mar 20, 2016 02:24   

Ta "spłuczka", to po prostu błąd w opisie na schemacie. Powinno być "flasher", czyli przerywacz, a jest "flusher", czyli spłuczka. Się chińczykowi literki pomyliły :D
Z opisu wynika, że instalacja została po prostu spaprana. Nic więcej dodawać nie trzeba. Alternator masz taki:
http://olx.pl/oferta/alte...D5-ID9dRsx.html
??
Więc albo został uszkodzony, albo coś zostało źle podłączone. W zależności od jego budowy, można by próbować podstawić jakiś regulator (co w tych alternatorach może nie być proste). Nie ma w tym układzie diody, która przekazuje nadmiar prądu do masy. To jakiś mit. Kolejna sprawa, to ilość świateł, jakie chcesz zamontować. Niestety alternatory motocyklowe obliczane są na minimum, więc zapomnij balkoniku z reflektorami i halogenami. Chyba, że diodowe o ograniczonej mocy.
Na pewno też musi być więcej bezpieczników.
Oczywiście, że jestem w stanie zaprojektować i wykonać instalację. Zapraszam już na PW, by tutaj nie uskuteczniać prywaty.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
maly87 



Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 19
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Nie Mar 20, 2016 23:28   

BKK

napisz na meila kofalek19@gmail.com zebym mial twoj adres mam mm pelno odpisanych wiadomości do ciebie ale mam je w zakldace do wyslania
nie wiem czemu nie wysyła
_________________
https://picasaweb.google.com/107635907401033330884/KopiaBuggy?authkey=Gv1sRgCOPDx8Ow9abH1QE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax