Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 25 Skąd: Szczytno
Wysłany: Sob Lut 14, 2015 22:49 Buggy 126 brak pradu.
Witam. Nie mam pradu w moim buggy 126p. Rozrusznik nawet nie kreci. Iskry tez nie ma. Akumulator dobry .Prad dochodzi do Alternatora. Co to moze byc? pozdrawiam
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lut 15, 2015 12:21
Przecież to proste. Albo wspomniana masa, albo poszło gdzieś zasilanie. Przecież tu nawet miernika nie trzeba, robisz sobie probówkę z żarówki i dwóch kawałków drutu i szukasz, czy wszędzie tam, gdzie powinno zasilanie, czyli np styk 30 stacyjki lub zasilanie głównego przełącznika, itd... Znajdziesz a w kilka minut.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 25 Skąd: Szczytno
Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:24
Masa jest. Prąd dochodzi grubym kablem do alternatora. Zauważyłem że jeśli złączę ten kabel z tym długim kablem idącym od rozrusznika/ cewki / stacyjki to wtedy rozrusznik kręci lecz silnika nadal nie da się uruchomić.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Lut 15, 2015 19:47
Żeby silnik uruchomić to nie wystarczy żeby napięcie dochodziło do alternatora i rozrusznika, ale i cewki... sprawdź czy na cewce masz zasilanie po przekręceniu stacyjki
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 25 Skąd: Szczytno
Wysłany: Pon Lut 16, 2015 21:27
A wiec jest tak jak na zdj. Gdy przewód ( 4) połączę z 1 to rozrusznik kreci ale i tak silnik nie odpali. A gdy przewody są na swoim miejscu zero reakcji na kluczyk ;/
Od akumulatora powinien iść bezpośrednio gruby przewód do rozrusznika. Do stacyjki powinien dochodzić plus, teraz już dokładnie nie pamiętam na którym pinie w stacyjce. Od stacyjki powinien iść kabel do elektromagnesu rozrusznika jak stacyjka poda na niego plus to rozrusznik powinien kręcić. Po przekręceniu kluczyka w pozycje "zapłon" powinien się pojawić na cewce prąd. Pisze z pamięci. Sprawdź czy masz tak u siebie i daj znać.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Lut 19, 2015 22:21
Przecież wystarczy popatrzyć na schemat malucha i wszystko jasne. Nawet kolory przewodów są podane.
Poza tym, prądu brakło nagle, czy zmontowałeś i nie działa?
Podstawa - masa, pewna na konstrukcję pojazdu i do silnika. Następnie zasilanie rozrusznika - przewodem o przekroju 25mm^2. W zależności od tego, jak daleko masz akumulator od silnika, przewodem 6 - 10 mm^2 łączysz wyjście prądowe alternatora z akumulatorem lub z przewodem łączącym akumulator z rozrusznikiem (tak jest oryginalnie w maluchu, nie jest to ideał, ale działa). Równocześnie z akumulatora zasilanie do stacyjki. Ze stacyjki załączane zasilanie na regulator napięcia (zgodnie ze schematem z fiata), cewkę zapłonową i jeśli jest, to na elektrodyszę w gaźniku. No i styk rozruchowy w stacyjce (chyba, że masz na sportowo osobny przycisk) do cewki rozrusznika. To podstawowe minimalne podłączenie i już będzie działać.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum