Wszystko zależy od tego ile będziesz korzystał z wstecznego w stosunku do jazdy za wprost. Przy normalnej eksploatacji w samochodzie czy włożysz akumulator 45ah czy 100ah to i tak alternator go doładuje, bo pobór prądu przy dużym, jak i małym jest taki sam, a deko większe samorozładowanie dużego akumulatora jest tak małe, że aż nieistotne. Duży akumulator też wytrzyma dłużej, jego życie się wydłuży ponieważ jest on wydajniejszy i przy odpalaniu nie dostaje tak po d... Przy dłuższym kręceniu szczególnie w zimie nie pokrzywisz w nim płyt co może nastąpić w mniejszym.
zdenek_zdenek, czyli mógłbym wyrzucić ten motocyklowy i założyć od samochodu np. 80Ah i nic się nie stanie a jak raz na dwa tygodnie go podładuje to będzie OK?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Lut 02, 2015 14:31
Może 80A nie, ale jakiś z malucha/tico/matiza/innego małego auta spokojnie. I wystarczy. Zresztą policz sobie bilans elektryczny, czyli ile może dać alternator, a jaki masz pobór prądu w czasie jazdy. Wprawdzie alternatory motocyklowe są wykonane na niezbędne minimum, ale jeśli nie masz świateł, to jakiś zapas prądu z alternatora powinien być. A sprawny akumulator sam sobie ograniczy prąd ładowania jak będzie naładowany.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
BKK, światła mam ,ale podczas wstecznego zawsze można wyłączyć tym bardziej ,że może będzie potrzebny albo i nie.
A czy jak podłącze rozrusznik pod instalację oryginalną to nic się nie spali?
Celem sprawdzenia czy da radę.
Możesz założyć większy aku tylko musisz w twoim przypadku monitorować stan jego naładowania. Im więcej będziesz korzystał z wstecznego tym większe prawdopodobieństwo niedładowania. Rozrusznikiem też nie można kręcić w nieskończoność bo go spalisz.
Nie jesteś w stanie założyć do swojego silnika alternatora od jakiejś osobówki tak min. 60-70A. Może wystarczy dorobić jakieś mocowanie, nie znam budowy twojego silnika.
jakiś czas temu pisałem na pw z użytkownikiem jezioro1991 i pisał mi że on założył do swojego buggy moto akumulator z tico ale przerabiał coś z regulatorem napięcia,
może ktoś coś wie po co te przeróbki i czy są konieczne, bo ja też jestem w trakcie kupowania akusa i mam wsteczny na rozrusznik.
Ja już przymierzałem alternator 120A i myślałem go dać nad tylnym kołem zębatki.
Koło napędowe alternatora dałbym koło zębatki napędowej.
Ładował by tylko akumulator od wstecznego podczas jazdy.
Czy alternator musi mieć sprzęgło?
Czy może kręcić się w drugą stronę?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Lut 03, 2015 21:02
Po co ci 120A?!? Masz klimatronik dwustrefowy, nawigację, grzane fotele i wycieraczki?
Alternator w motocyklu nie daje więcej niż maksymalnie naście A. To spokojnie wystarcza do obsługi odbiornikow w motocyklu - reflektora, świateł tylnych, stopu, układu zapłonowego (zauważ, że kierunkowskazy, stop, klakson nie działają cały czas, stały pobór, to jedynie układ zapłonowy i oświetlenie). Jak sobie policzysz (z prawa Oma policz, ile amper pobierają w sumie działające odbiorniki), to zużycie prądu nie przekracza 12A. Więc nawet najmniejszy alternator samochodowy już da radę. Nawet taki 35A. Jakby co, to najmniejsze gabarytowo są z tico.
Nie chodzi też o wyłączanie świateł na czas jazdy na wstecznym, tylko o to, że włączone światła będą pochłaniały na tyle prądu, że na rzetelne ładowanie już go nie starczy. A nawet może być tak, że alternator nie da rady zasilić reflektorów, a wtedy deficyt będzie wyrównywany z akumulatora, który będzie dodatkowo rozładowywany.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lut 04, 2015 23:02
Alternatorowi elektrycznie wszystko jedno w którą stronę się kręci. W obie ma taką samą sprawność. Jedyne, co wyznacza kierunek obrotów, to wiatrak chłodzący uzwojenia, zamontowany czy to na zewnątrz, czy wewnątrz alternatora. Więc jeśli planujesz przeciwne obroty, to albo zmienisz, albo przerobisz.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
BKK, pytam na przyszłość bo jak będę mocował ,żeby się nie okaząło ,że się źle kręci i problem.
Wolę zapytać i mieć pewność.
Narazie składam wszystko i w drogę bo już nie jeżdzone 2 miesiace a później wsteczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum