I zawsze mniej zabawy żeby przedłużać przewody od wspomagania, chyba q4k3r miał w planach zakładać do swojego buggy elektryczne wspomaganie przy kierownicy, choć jak dla nie ma sensu się w to bawić zawsze jeden więcej element który może się zepsuć.
_________________ Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
"Nieważne przy czym stoisz, ważne jak tym jeździsz"
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Nie Lis 16, 2014 20:11
Mam do kolegów pytanie dotyczące pompy hamulcowej. Jaką montowaliście? Mam od audi a4 ale ma tylko 2 wyjścia, ale nie będzie abs i tutaj pytanie czy po zamontowaniu trójników na kola przednie i tylne ta pompa da rade? Czy szukać np od golfa 2 , która ma 2 wyjścia na lewe i prawe przednie kolo i osobne na tył. I 2 pytanie czy montowaliście u siebie korektor siły hamowania? Chciałbym regulować siłę z jaką będą hamowały tylne koła ale mam dylemat gdzie mam go zamontować, czy pomiędzy pompa hamulca a hydraulicznym ręcznym, czy za hydraulicznym ręcznym ( tylko czy wtedy ręczny nie będzie zbyt osłabiony Jak uważacie?
montowanie kolektora siły hamowania nie ma sensu bo on wzmacnia tę siłę na tylnej osi jeśli jest samochód załadowany,przy nie obciążonym tyle siła hamowania podzielona jest na pompie hamulcowej czyli mocniej hamuje przód,
_________________ Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
"Nieważne przy czym stoisz, ważne jak tym jeździsz"
Korektor nie wzmacnia siły hamowania, bo niby jak? On osłabia silę hamowania i zapobiega blokowaniu się tylnych kół. Przy hamowaniu środek ciężkości wędruje ku przodowi i odciąża się tylna oś co sprzyja blokowaniu się kół. Przy hamowaniu korektor ma za zadanie obniżyć siłę hamowania coby się tylne koła nie blokowały.
Koledze SpeedManiak, podejrzewam chodzi o to, żeby ręcznie ustawiać siłę hamowania tylnej osi. Dźwigienka do góry i tylna oś hamuje pełną siłą, dźwigienka w duł i hamuje słabiej. Albo odwrotnie.
Ja bym montował między pompą hamulcową a pompą hamulca ręcznego.
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Lis 19, 2014 22:49
Chodzi mi dokładnie o to o czym mówi kolega Zuh. Chcę z korektora siły hamowania zrobić coś w stylu mechanizmu do zmiany rozkładu siły hamowania pomiędzy osie. Tylna oś jest dość mocno dociążona z racji, ze jest nad nią silnik, ale chce mieć możliwość wyregulowania hamulców do swojego stylu jazdy. Tak żeby nie musieć ciąć później przewodów hamulcowych.
W moim wypadku mam przód i tył tarcze wentylowane 260mm, dlatego przez korektor chce osłabić silę hamowania na tylna os.
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Nie Lis 30, 2014 19:48
Jutro wrzuce pare aktualnych zdjeć. Jak narazie montuje silnik do ramy i chce go odpalic na dłużej wrzuce filmik z uruchamiania. Mam poszerzone felgi i założone opony i zaczynam prace nad tylnym zawieszeniem.
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Gru 01, 2014 16:50
1300zł za komplet
[ Dodano: Nie Gru 14, 2014 21:04 ]
W galerii filmik z odpalania silnika. niestety nie miałem zbyt dużo czasu żeby porobić więcej rzeczy, a dodatkowo już w tym roku nie będę miał do dyspozycji giętarki, wiec nie zacznę prac nad zawieszeniem... zajmę sie hamulcami, siedzeniami i reszta.. postaram się na bieżąco wrzucać foto.
[ Dodano: Wto Sty 06, 2015 11:37 ]
W przerwie między świętami a nowym rokiem zrobiłem tulejki do wahaczy, przygotowałem tylne zwrotnice i przednie, zamontowałem fotele w ramie. Niestety dalej muszę czekać na giętarke i nie mogę robić zawieszenia..
[ Dodano: Czw Mar 19, 2015 22:37 ]
W ostatnim czasie ogarnąłem układ kierowniczy i udało się wykombinować przednie zawieszenie. ( na filmiku wersja testowa) Spodobało mi się zawieszenie typu rocker-arm i zastosowałem coś takiego w swojej maszynie zapowiada się obiecująco a możliwość regulacji jest niesamowita. Poza tym przedłużone półosie napędowe. Teraz czas na tylną zawieche
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2015 15:08 ]
Zawieszenie zrobione, na ukończeniu mechanizm zmiany biegów. Pozostał wydech hamulce i elektryka. Byś może do końca kwietnia to ogarne i będą pierwsze testy. Korzystając z ładnej pogody pare fotek na zewnątrz.
[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 16:49 ]
NIestety brak czasu dał się troche we znaki i na wakacje nie zdaże się powizić Do zrobienia pozostała cała elektryka i poskładac do końca w galerii pare nowych zdjeć i do zobaczenia po wakacjach
[ Dodano: Nie Cze 28, 2015 18:27 ]
Tak wygląda na chwilę obecna, dodatkowo w ramie juz silnik bak i część gratów:)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 1071 Skąd: Gostyń
Wysłany: Nie Cze 28, 2015 19:47
Fajny sprzet z tego wyszedł, tylko wygląda na dość ciężki i mało soku masz na zawieszeniu I tak na przyszłość edytuj post a nie dodawaj kolejne bo nie widać tematu jako nie przeczytanego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum