Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 16:39
Nie wiadomo co to za silnik, nie określiłeś dokładnie co to znaczy elektryka przy silniku....
2.6 domyślam się że chodzi o V6 z pasata, audi 150KM.
Wiązka silnika fakt ze w główniej mierze znajduję się przy silniku ale komputer, bądź Immo, mogą być w środku kabiny, to też należy to osprzętu silnika.
Jeśli masz wiązkę kompletną, tzn nie poucinane wtyczki, wszystkie wtyczki gdzieś są wpięte <nie ma wolnych, mogą zostać dla skrzyni automatycznej bądź idące do innych modułów> i masz immo kompatybilny kodowo z sterownikiem to nie ma opcji by nie odpalił...
Trochę jaśniej co chcesz zrobić, bo na domysłach nie dostaniesz dobrej odpowiedzi
własnie nie mam głównej wiązki. silnik jest po swapie wiec elektryka została przy aucie. pytam czy możliwe będzie odpalenie takiego silnika bez tej wiązki bo nie wiem czy ktoś by sobie poradził z odpaleniem bo ja z elektryki jestem straszna noga
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 23:00
Czy ta wiązka co masz ma kostkę na kompa? Jak tak to dobrze.
W następnym tygodniu jak popatrzę na schemat w robocie to coś więcej powiem.
To jest silnik ABC, który rocznik?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 23:32
Taki silnik da się odpalić bez właściwego dla niego sterownika, ale z nim jest najprościej.
Ten silnik jest już obwieszony elektroniką i zarządza nim odpowiednia jednostka sterująca. Co więcej, ta jednostka może wymagać poprawnej współpracy z innymi sterownikami auta. Da się taki sterownik oszukać i przystosować do pracy z mniejszą ilością peryferii (sonda lambda, sterowniki klimatyzacji, skrzyni biegów, etc...), choć może to skutkować pojawianiem się błędów. Jest też inna metoda, uruchomienie silnika na uniwersalnym sterowniku typu mega squirt. To sterownik pracujący z minimalną ilością peryferii, do tego ma otwarte kody, co umożliwia zabawy z parametrami jednostki. Niestety, trzeba się znać, a i dość głęboki portfel jest wymagany.
Gołego silnika, w stylu - podłączyć zasilanie, żeby iskra była i pompka pracowała, na krótko uruchomić się nie da.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Czyli nie warto pchać się w takie cos? Najlepiej choć całkowicie zbędny wydatek to kupienie całego auta? Na allegro sprzedają wiązki. Może to coś zalatwi?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Paź 26, 2014 00:14
Silnik jest po swapie, czy tylko po wymianie na taki sam? Jeśli w aucie wymieniono silnik na inny, to do kompletu z tym powinien być sterownik i wiązka silnika. Bo to jest potrzebne do jego uruchomienia. Zmyślny elektronik poczaruje przy nim tak, by przy braku jakiś czujników i innych peryferii, silnik odpalił i pracował poprawnie. I tak, jak wspominałem, inną metodą jest uruchomienie silnika na open source'owym sterowniku uniwersalnym. Da ci to możliwości strojenia silnika.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Paź 26, 2014 12:16
Ja wymienił na inny silnik to wiazka z kompem i silnikiem wywalił, i jeśli to od niego nabędziesz to kwestia podłączenia wiązki do czujników do kompa i powinna zostać kostka łącząca wiązke silnika z wiązką która została w komorze silnika idąca np do skrzynki bezpieczników. w tej kostce wystarczy znaleźć plusa po stacyjce, nie wiem dokładnie jak to w tym aucie jest czy przekaźniki pompy/sondy i przekaźnik kompa jest na wiązce silnika, innej wiązce <tej co została w komorze silnika> nawet jeśli poza nią to i tak nie ma problemu z zadaptowaniem innych przekaźników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum