Wysłany: Czw Paź 23, 2014 22:51 Pompka paliwa, a gaźniki.
Witam! Robiłem SWAPa w swoim quadzie, i niestety wyszło tak, że kranik mam nieco niżej niż wlot paliwa do gaźników I tu mam pytanie! Nie jestem pewien czy paliwo będzie dochodziło do gaźników i myślałem nad zastosowaniem jakiejś pompy, tylko nie mam pojęcia od czego :d moto (honda cb 500) oryginalnie nie ma pompy paliwa I jeszcze mam pytanie, co wtedy z zaworkami w gaźnikach? Dadzą radę się zamknąć jak pompka będzie pracować? A może ustawia się to jakoś na pompce? Proszę o pomoc!
Wydaje mi się, że byś musiał mieć gaźnik z przelewem/powtorem. Wtedy pompa pompuje sobie cały czas a nadmiar wraca do baku. Wiadomo przy mniejszych obrotach więcej paliwa wraca a przy większych mniej.
Ja bym zostawił jak jest, po prostu będziesz musiał mieć więcej zatankowane. Pomimo że jeszcze trochę będziesz miał paliwa to już dalej nie pojedziesz ze względu na brak paliwa, paradoksalnie. Poziom paliwa będzie musiał być zawsze wyżej niż gaźniki.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 24, 2014 10:34
Nawet w motocyklach z gaźnikami znajdziesz pompy paliwa. Są to pompy dostarczające niskiego ciśnienia. Są one dwojakiego działania - podciśnieniowe, gdzie ruch membrany wywoływany jest pulsacją ciśnienia w kolektorze dolotowym. I elektryczne, też często membranowe*. Ich praca charakteryzuje się cyklicznym cykaniem. Możesz jeszcze "oszukać system montując nad gaźnikami jakieś naczynie je opadowo zasilające, np w postaci kawałka grubszej rurki z odprowadzeniami, a ją samą wyposażyć w zasilanie przez pompę ze zbiornika i odpływ tak, by ciśnienie w niej było minimalne.
*- szukaj w motocyklach sportowych, gdzie zbiornik często opada za silnik, a "góra" motocykla to komora filtra i króćców wraz z gaźnikami
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pompa paliwa fzr600. Pompa zewnetrzna,napompuje i wylacza sie przy odpowiednim cisnieniu. Czesto stosowana do stuntu zeby w pionie nie zabraklo paliwa. Jeszcze zobacz pompe paliwa cbr600 f3
Nie wiem przy jakim cisnieniu się wyłącza. Taka informacja może będzie w serwisówce. Do stuntu montuje się w cbr 600 f2 i tam spokojnie zaworki zamykaja dopływ paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum