Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spawanie półosi (wyrobiona półoś)
Autor Wiadomość
bedi 
bauingenieurwesen



Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: śląsk
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Pią Lis 15, 2013 15:38   Spawanie półosi (wyrobiona półoś)

Witam. Mam BUGGY na bazie 126p i następujący problem- wyrobiła mi się w koncówka półosi przy zawleczce zabieraka i zawleczka spada, przez co wychodzi z zabieraka półoś i mieli wieloklin.
A pytanie brzmi, czy muszę wynieniac półoś (nie chce tego robic, bo mam przedłuzane i musiał bym dorabiac nową, a po drugie nie wiem czy sam dam rade to zrobic, nie mogeznalesc nic na temat instruktazu jak sie do tego zabrać) czy ew moge nadspawac ten "ubytek" albo jeszcze lepiej załozyc zabierak i zaspawać zawleczke. Mam zamiar teraz i tak załozyc przegób homokin. ale do tego i tak zawleczka jest ptrzebna i tak. Macie jakieś rady?
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pią Lis 15, 2013 16:10   

Jeśli przesuwa ci się wieloklin półosi w zabieraku na tyle że wypada zawleczka to nieźle masz skopaną geometrię tylnego zawieszenia.


Zabierania nie przyspawasz do półosi. Możesz spróbować coś przyspawać zamiast zawleczki do półosi. A żeby pozbyć się problemu musisz zmniejszyć skok zawieszenia.

Daj zdjęcie tylnego wahacza.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pią Lis 15, 2013 16:14   

naspawaj ostrożnie żeby wieloklinu nie dotknąć i daj na tokarkę, tylko pamiętaj że spawanie zepsuje struktura utwardzenia wieloklinu, rozhartuje się na pewno końcówka, nie wiem jak tam siły w 126p ale jeśli rozhartujesz i półoś zacznie wychodzić to jest szansa że wieloklin zmieli całkiem
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
bedi 
bauingenieurwesen



Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: śląsk
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Pią Lis 15, 2013 21:10   

"pulsarus" Nie wiem czy ja pisze nie ze zrozumieniem czy Ty bez zrozumienia czytasz. Z całym szacunkiem, ale nie napisałem że chce zabierak do półosi przyspawać!! to niedorzeczne. geometria jest ok.

"marcin" pojechałem specjalnie 15 km zeby zrobić zdjęcia :) nie moge spac po nocach przez tą awarie.

Ale juz chyba znalazłem wyjscie z sytuacji. Musze tak czy inaczej zmienić półoś, montuje przeguby homokinetyczne od innego auta i chce to zrobic to bez spawania, a zarazem zeby zachować wczesniej wspomnianą symetrie. przeguby są nieco dłuzsze niz zabierak, wiec muszę skrócić półośkę (albo wstawić oryginalną, bo ta którą mam obecnie jest przedłuzana) jak zmontuje całość to pokaże co "wymodziłem" :D .
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 08:32   

Z zabierakiem moje niedoczytanie,
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Szuler17 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 372
Skąd: Wyszków
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 10:22   

Zamiast zabieraka możesz dać jeszcze jeden przegub maluchowski. Może pomoże może nie zaszkodzi :P Czyli masz przegub, drugi dokładasz i dopiero zabierak, wtedy już nie powinna półoś wypadać. Ewentualnie można przeciąć "drugi" przegub jak będzie za szeroko.
_________________

 
 
 
bedi 
bauingenieurwesen



Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: śląsk
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 12:18   

widziałem to rozwiązanie. Ale przegób na gumie to nie to samo co przegób homokinetyczny.
 
 
RAFIK 



Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 181
Skąd: Gościcino
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 18:44   

A może spróbuj naciąć ten rowek pod zawleczkę szlifierką z cienką tarczą i zamiast tej zawleczki dać pierścień segera + jakąś cienką podkładkę ja u siebie tak robiłem przy wymianie na przeguby ze skody żeby mi się ten trój czop nie przesuwał na półosi.

Tu masz linka do tematu jak to wygląda, trochę zabawy z tym jest ale przeguby są nie do zajeżdżenia bynajmniej przy tej mocy ;)
http://szayowozy.net/view...er=asc&start=15
_________________
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
"Nieważne przy czym stoisz, ważne jak tym jeździsz"

https://picasaweb.google.com/102011015237460479619
 
 
 
kwasiu


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 248
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 23:50   

A półoś ci się będzie przesuwać bo oś wahacza nie jest w osi przegubu w skrzyni ;)
 
 
 
bedi 
bauingenieurwesen



Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: śląsk
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 08:14   

skąd ta pewność?
 
 
kwasiu


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 248
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 20:00   

Bo widzę na zdjęciu. wyraźnie widać ze oś wahacza jest dużo przed skrzynią
 
 
 
bedi 
bauingenieurwesen



Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 97
Skąd: śląsk
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 20:40   

. Półoska jest odchylona. Wydaje Ci sie
 
 
kwasiu


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 248
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lis 20, 2013 12:11   



Jeśli te dwie linie się pokrywają lub jakoś w miarę są blisko a tylko z tej perspektywy to tak wygląda to nie ma problemu. Bo jeśli nie to dłuższa półoś przy wychyle z poza poziomu będzie się wsuwać w przegub.
 
 
 
vein


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 61
Wysłany: Sob Sie 16, 2014 13:49   

Wyrwie tutaj choć byś na amen zaspawał, musisz niestety zastosować tutaj przeguby homokinetyczne, ponieważ ta półoś nie jest przystosowana do zmiany swojej długości w takim zakresie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax