Nie wiem po co atest? Zresztą nawet pojazdy SAM nie potrzebują atestu do rejestracji. Też mam gdzieś jakieś normy... A na wyścigi nie dopuszczą nie wiadomo choćby co by się miało (KJS).
- jak ingerujesz w konstrukcje( poszerzanie itd.), to ten atest już nijak ma się do tej ramy
- może być, ale po co? to się troche mija z celem. Po to robi sie takie buggy żeby było lekkie, pół biedy jak wszystko tworzywem zabudujesz a nie tak żeby znów wyszedł powrót do malucha;]
pozdr
xXBeBusXx [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 21:45
Ale, mogą dopuścic do rejestracji czy nie..? Bo w mojej miejscowości jeździ dużo psów i co mogą zrobić jak złapią bez rejestracji?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 22:31
Zakładając że wykręcisz z kieszeni jakieś 4 tysiące na atesty i pierdoły potrzebne do zarejestrowania tego to powiedz mi jak chcesz tym jeździć jak nie masz prawa jazdy.
Na wszystkie twoje pytanie odpowiedź brzmi TAK, jest to jedynie kwestia pieniędzy i to nie małych.
Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o dział. ubezp. (Dz. U. Nr 124 poz. 1157); Dz. U. Nr 227 z 2003 r.
Wymagane dokumenty:
dokument tożsamości, w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną do wniosku o rejestrację należy dołączyć: aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie, w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej, do wniosku należy załączyć aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki; wniosek o rejestrację tymczasową - I etap rejestracji;
wniosek o zarejestrowanie - II etap rejestracji; dowód własności silnika oraz dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika;
w przypadku, gdy silnik sprowadzono z zagranicy, należy załączyć dokument własności wraz z dowodem odprawy celnej przywozowej; w przypadku gdy zakupiony silnik nie posiada numeru, do rejestracji należy załączyć decyzję Prezydenta o nadaniu numeru na silniku, a także zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów potwierdzające nadanie cech identyfikacyjnych w przedmiotowym silniku; oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że wnioskodawca jest właścicielem pozostałych podzespołów i części służących do zbudowania pojazdu "SAM";
zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu "SAM";
zaświadczenie o nabiciu numerów nadwozia /podwozia /ramy.
Sposób załatwienia sprawy:
Etap I - organ rejestrujący wydaje tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe w celu przejazdu pojazdu na badanie techniczne. Decyzję na nabicie numeru nadwozia /podwozia /ramy konstrukcji własnej, które zostały wykorzystane do budowy pojazdu marki "SAM". Jeżeli dane zbywcy silnika zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym wymaga się przedstawienia dokumentów pośrednich.
W przypadku gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu własności.
Etap II -w dniu przedłożenia w Urzędzie kompletu dokumentów dotyczących własności elementów, części, z których pojazd zbudowano (rachunek-umowa za silnik + oświadczenie dotyczące pozostałych części), zaświadczenia o nabiciu oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu (zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów) zostają wydane stałe tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu.
Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu.
Opłaty
I etap
w kasie Urzędu: od 34,00 zł do 57,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł
II etap
w kasie Urzędu:
od 57,50 zł do 140,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
500,00 zł - karta pojazdu (dotyczy pojazdów samochodowych)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł
opłata ewidencyjna za wydanie: dowodu rejestracyjnego -1,00 zł
Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżka od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu).
Termin załatwienia:
I etap - zależy od czasu w jakim właściciel uzyska skierowanie na nabicie numeru nadwozia /podwozia / ramy konstrukcji własnej w Urzędzie m Wydział Transportu i Dróg Publicznych oraz otrzyma zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o nabiciu i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Maksymalnie 30 dni.
II etap - Do 30 dni.
Dobrze by było zeby moder przykleił to w odpowiednim dziale
Przypominam, że do rejestracji rama nie potrzebuje ani atestu ani homologacji! A jak pały złapią niezarejestrowany to trudno, czy homologacja czy nie i tak zrobią swoje (dowalą za brak oc, prawka, a szaję lawetą na policyjny parking).
Jak to diagnosta mówi to jest ciotą, i zawsze trzeba się podeprzeć opinią rzeczoznawcy motoryzacyjnego a po opinii nie ma gadania, muszą zrobić przegląd.
xXBeBusXx [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 21:52
To raczej dam sobie spokój... Kupię sobie malucha i zawsze łagodniej jak jest OC i AC i wszystkie papiery oprócz prawka... Zawsze chciałem szajowóz ale jak to tak to może kiedys kupie z dokumentami. A jak ma papiery to można wyjechać na ulice..?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 22:36
Jeśli uda się go zarejestrować i przejdzie przegląd to tablicę są na stałe jak w każdym innym samochodzie. Chyba nie myślałeś że będą kazali wymieniać co pół roku .
Jeśli czaisz się na jazdę bez prawka to życzę ci żeby cię złapali i dopieprzyli maksymalny mandat. No chyba że chcesz szalec po polach i się uczyć techniki jazdy
A tak zakładając że chcesz coś taniego mieć do jazdy to maluch będzie najtańszym rozwiązaniem. Za dobrze zrobionego szayowoza to kupisz z 5 maluchów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum