Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie zbiezności
Autor Wiadomość
tauron82
[Usunięty]

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 16:40   Ustawienie zbiezności

Witam czy ktoś może mi napisać jak prostym sposobem można ustawić zbieżność w szajo cały układ kierowniczy przeniesiony z fiata 126p pozdro
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 17:13   

przyjrzyj sie ukłądowi kierowniczemu.. to sie domyslisz... ustawia sie tak samo jak w maluchu.. czyli luzujesz te opaski i krecisz drazkiem cała filozofia... masz 2 te same tematy
 
 
 
tauron82
[Usunięty]

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 17:45   

Rozumie i wiem o co chodzi tylko jak dobrze to odmierzyć ponieważ jedno koło bardziej ściąga i bierze i czuć to przy wchodzeniu w ostre zakręty da się to jakoś za pomocą odmierzenia wyregulować ?????
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 18:19   

załatw sobie se gołe felgi załóż na zwrotnice ustaw koła proste i odmierz czy z przodu i z tyłu felgi sa mniej więcej od tej samej odległości
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 18:26   

JF - koledze chodzi o zbierznosc a ty piszesz o geometri kół ..



zbierznosc najprosciej ustawic za pomoca metra albo odspowiednio przycietej listewki ..



popusc opaski na drązkach i skrecaj drązki po troszeczku z obu stron !!! i odmierzaj listewką czy przed osia i za osią (przykladając listwe do ranta felgi ) odległosc jest mjniej wiecej ta sama



zrób troszke rozbierznego bo na dołkach moze ci myszkować
 
 
 
tauron82
[Usunięty]

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 19:33   

Dzięki panowie jutro przystąpię do zabawy myślę ze chociaż troch polepszy się skręt i lepiej będzie trzymał się drogi pozdro :D
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 22:48   

Przy ustawianiu niech ktoś wsiądzie do wozu bo winno się ustawiać zbieżność pod obciążeniem roboczym.

Kolejna sprawa jest taka że ja walę wielkiego liścia w policzek konstruktorów 126p za te skośne ułożenie kół, tak nigdy nie ustawi się zbieżności bo w zależności od wysokości punktów pomiarowych, powiedzmy przed osią niech będzie 15cm nad glebą a za osią 20cm to będzie się to różnić sporo bo koła górnymi czubkami są dalej od dolnych. Wpierw trzeba tak pokombinować z mocowaniem górnego wahacza by koła stały idealnie 90st do gleby (pod obciążeniem) a dopiero później ustawiamy zbieżność.

Co do teorii kół rozbieżnych i zbieżnych nie zgodzę się z nikim że poprawiają sterowność. Miałem rozbieżny o 2mm jeden drążek kierowniczy i podczas próby osiągania vmax na lekko wyboistym asfalcie musiałem zrezygnować bo mogłem wylądować w sąsiednich fosach. Jak poprawiłem zbieżność teraz śmigam powyżej 100 na gorszym asfalcie i nie ma żadnych zmian toru jazdy a jak puszczę kierownicę jedzie nadal prosto. I przypominam - mam szybki układ kierowniczy :)
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 15:31   

ustawianie kontów kół to calkiem inna bajka ... jezeli dobrze zamocujesz wachacze górne albo wyregulujesz poprrzez dodanie lud odjęcie podkladek to koła bedą stały prosto ... co do zbierznosci to kazy musi w swojej konstreukcji poeksperymentowac gdyz róznia sie one od siebie , jeden bedzie mial rozbiezne koła drugi zaś zbierzne ... jeszcze inny bedzie mial zle zamocowane zawieszenie i chocby niewiadomo jak ustawiał konnty i zbnierznosci to i tak bedzie jak z dupy...
 
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 19:17   

Co do ustawień kół przypominałem bo większość ludzi montuje jak leci, czyli jak w maluchu pod skosem. Nie wiem co konstruktorzy mieli na myśli ale takie ułożenie nic nie daje poza szybkim i niewłaściwym zużyciem opon.
 
 
tauron82
[Usunięty]

Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 21:16   

Trochę się pobawiłem z tym ustawieniem, poluzowałem te ja to nazywam zapinki i wybiłem czpienie , tak zacząłem kręcić środkiem i odmierzać miarka raz z przodu raz z tyłu opon przy wyprostowanej kierownicy koła szły równo dosłownie jakiś centymetr jest nie dokładności ale zaznaczam ze zbieżność się bardzo poprawiła i przy skręcie w lewo jak i w prawo muszę powiedzieć ze nie bierze jak wcześniej, jestem zadowolony niech tak zostanie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax