Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 17:13
przyjrzyj sie ukłądowi kierowniczemu.. to sie domyslisz... ustawia sie tak samo jak w maluchu.. czyli luzujesz te opaski i krecisz drazkiem cała filozofia... masz 2 te same tematy
tauron82 [Usunięty]
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 17:45
Rozumie i wiem o co chodzi tylko jak dobrze to odmierzyć ponieważ jedno koło bardziej ściąga i bierze i czuć to przy wchodzeniu w ostre zakręty da się to jakoś za pomocą odmierzenia wyregulować ?????
JF - koledze chodzi o zbierznosc a ty piszesz o geometri kół ..
zbierznosc najprosciej ustawic za pomoca metra albo odspowiednio przycietej listewki ..
popusc opaski na drązkach i skrecaj drązki po troszeczku z obu stron !!! i odmierzaj listewką czy przed osia i za osią (przykladając listwe do ranta felgi ) odległosc jest mjniej wiecej ta sama
zrób troszke rozbierznego bo na dołkach moze ci myszkować
tauron82 [Usunięty]
Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 19:33
Dzięki panowie jutro przystąpię do zabawy myślę ze chociaż troch polepszy się skręt i lepiej będzie trzymał się drogi pozdro
Przy ustawianiu niech ktoś wsiądzie do wozu bo winno się ustawiać zbieżność pod obciążeniem roboczym.
Kolejna sprawa jest taka że ja walę wielkiego liścia w policzek konstruktorów 126p za te skośne ułożenie kół, tak nigdy nie ustawi się zbieżności bo w zależności od wysokości punktów pomiarowych, powiedzmy przed osią niech będzie 15cm nad glebą a za osią 20cm to będzie się to różnić sporo bo koła górnymi czubkami są dalej od dolnych. Wpierw trzeba tak pokombinować z mocowaniem górnego wahacza by koła stały idealnie 90st do gleby (pod obciążeniem) a dopiero później ustawiamy zbieżność.
Co do teorii kół rozbieżnych i zbieżnych nie zgodzę się z nikim że poprawiają sterowność. Miałem rozbieżny o 2mm jeden drążek kierowniczy i podczas próby osiągania vmax na lekko wyboistym asfalcie musiałem zrezygnować bo mogłem wylądować w sąsiednich fosach. Jak poprawiłem zbieżność teraz śmigam powyżej 100 na gorszym asfalcie i nie ma żadnych zmian toru jazdy a jak puszczę kierownicę jedzie nadal prosto. I przypominam - mam szybki układ kierowniczy
ustawianie kontów kół to calkiem inna bajka ... jezeli dobrze zamocujesz wachacze górne albo wyregulujesz poprrzez dodanie lud odjęcie podkladek to koła bedą stały prosto ... co do zbierznosci to kazy musi w swojej konstreukcji poeksperymentowac gdyz róznia sie one od siebie , jeden bedzie mial rozbiezne koła drugi zaś zbierzne ... jeszcze inny bedzie mial zle zamocowane zawieszenie i chocby niewiadomo jak ustawiał konnty i zbnierznosci to i tak bedzie jak z dupy...
Co do ustawień kół przypominałem bo większość ludzi montuje jak leci, czyli jak w maluchu pod skosem. Nie wiem co konstruktorzy mieli na myśli ale takie ułożenie nic nie daje poza szybkim i niewłaściwym zużyciem opon.
tauron82 [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 21:16
Trochę się pobawiłem z tym ustawieniem, poluzowałem te ja to nazywam zapinki i wybiłem czpienie , tak zacząłem kręcić środkiem i odmierzać miarka raz z przodu raz z tyłu opon przy wyprostowanej kierownicy koła szły równo dosłownie jakiś centymetr jest nie dokładności ale zaznaczam ze zbieżność się bardzo poprawiła i przy skręcie w lewo jak i w prawo muszę powiedzieć ze nie bierze jak wcześniej, jestem zadowolony niech tak zostanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum