Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:53 Polska Liga Wyścigowa Buggy
Wpadł mi do głowy ostatnio taki pomysł na stworzenie takiej naszej małej ligi forumowej. Wizję mam na to taką - 4 spotkania w ciągu roku w 4 zakątkach polski. Temat był już kiedyś poruszany ale z braku laku umarł śmiercią naturalną. Myślę że spokojnie znaleźlibyśmy miejsca gdzie można się spotkać i legalnie pojeździć na czas. 4 spotkania w ciągu roku były by optymalne. Ustalić 4 terminy spotkań, rozegrać wyścigi, na koniec roku wyłonić zwycięzców. 4 zakątki polski aby każdy miał na jakieś spotkanie blisko a na inne daleko. Musielibyśmy skonstruować jakiś regulamin, opracować punktację, można wybrać księgowego i zrobić zrzutkę na nagrody. Pytanie kluczowe czy ktoś jest chętny na taką zabawę ? Zdaje sobie sprawę, że pomysł może umrzeć z racji odległości i pewnych kosztów transportu. Czekam na polemikę ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 143 Skąd: z Daleka
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 21:46
jeśli będzie większe zainteresowanie to mogą pomóc ogarnąć temat w moich okolicach. Lotnisko koło Białej Podlaskiej to ciekawy teren. Jest tam kilka fajnych punktów na małe triale i wariacje na długich prostych.
żwirownia: 52.015502,23.170788
teren co jakiś czas zmienia nieznacznie ukształtowanie jak pojawi się tam grupka ludzi w terenówkach .
miejsce określane przez nas jako wietnam: 52.01751,23.171775
bardzo zróżnicowany terenik. Jeśli będą zainteresowani w weekend podskoczę i zrobię kilka fotek by pokazać ukształtowanie.
pas startowy świetnie się sprawdzi do sprawdzenia v-max. Na tym pasie odbywały się kilkukrotnie wyścigi na 1/4 mili.
Teren razem ze stowarzyszeniem ogarnialiśmy już kilka razy na zloty asg więc jakieś doświadczenie w walce z biurokracją mamy
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 22:18
a ktoś coś bardziej konkretnie jakieś pomysły może ma? to ja się tradycyjnie rozpiszę ... może ktoś przeczyta
-deklaracja obecności (wpisowe) na wszystkie imprezy z góry ? (wydaje mi się najważniejszym punktem do ustalenia, zakładając że każdy przyjedzie tylko na imprezę koło domu to kicha) deklaracja w postaci nawet odczuwalnej wpłaty (na cel głównych nagród) co zmobilizuje pozostałych do uczestnictwa
-jedna impreza to przyjazd rano, zawody i wieczorem do domu? czy rozkładamy na 2 dni (przyjazd, rozbicie i od rana impreza)?
-start w grupie? pojedynczo (co wiąże się z dłuższym harmonogramem i czekaniem pozostałych jeśli to pętla) ?
-klasy ? punktacja w klasach ? globalna ? grupowo to kolejność jasna a czasówki ? stosunek mocy do masy + przelicznik dodatkowy moto / samochodowy ? dobrze by było gdyby punkty wyszły ciasno obok siebie czy rosnący lider?
-wymagania co do wyposażenia buggy ? (szelki ? kubły ? kaski ? gaśnice ?)
-wymagania co do długości trasy zawodów ? (znowu problem czy czasówka czy w grupie)
-orientacyjne dodatkowe wydatki poza wpisowym to: ... ? (dojazd, nocleg dla x osób oczywiście każdy we własnym zakresie, wyżywienie + opłata za udział w miejscu imprezy dla właściciela / organizatora ?
-stworzyć / dopisać się do istniejącego stowarzyszenia ? (same plusy organizacyjne)
generalnie moje zdanie większość zna, każdy z uczestników będzie miał w roku do przejechania 3 x 800km dojazdu do miejsca imprezy (+1 x miejsce w swoim terytorium) i gnać tyle po to żeby zrobić czasówkę 3 minuty to nie widzę sensu, ale dostosuję się do większości
moje zdanie odnośnie bezpieczeństwa w jeździe grupowej też każdy zna, jak jedziemy w grupie i ktoś się boi wyprzedzać to nie wyprzedza bo nie musi i jest bezpieczny
to wszystko co tu wymieniłem to same znaki zapytania, stwierdzenia mojej osoby są tylko i wyłącznie odnośnie mojego zdania na temat charakteru przebiegu zawodów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 143 Skąd: z Daleka
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 22:44
same rozgrywki powinny zamknąć się w jednym dniu ale osoba organizująca na miejscu powinna być gotowa na przyjęcie zlotowiczów już dzień wcześniej. Jeśli ktoś robi powiedzmy 600km w jedną stronę i z marszu ma startować w zawodach to wątpię by zrobił to z przyjemnością a przede wszystkim tak wyczerpany człowiek może nie jeździć zbyt bezpiecznie(może to niezbyt dobre określenie ale chyba wszyscy rozumieją co mam na myśli). Zgodnie z powyższym organizator ze względu na osoby z dalszych terenów musi brać pod uwagę 2 dni na ewent.
Cytat:
-start w grupie? pojedynczo (co wiąże się z dłuższym harmonogramem i czekaniem pozostałych jeśli to pętla) ?
takie decyzje raczej powinno się zostawić na czas jak będzie grupka zdeklarowanych zawodników.
Cytat:
-klasy ? punktacja w klasach ? globalna ? grupowo to kolejność jasna a czasówki ? stosunek mocy do masy + przelicznik dodatkowy moto / samochodowy ? dobrze by było gdyby punkty wyszły ciasno obok siebie czy rosnący lider?
proponuję tak:
konkurencje różne i za każdą punkty. Punkty zliczane i tak tworzona klasyfikacja generalna. W końcu to ma być liga, dla niektórych te punkciki mogą być zachętą do pokazania się na zawodach. Na xx czasu przed wydarzeniem była by ogłaszana lista konkurencji i liczba punktów do zdobycia. Przy tym schemacie w czołówce mogli by się utrzymać tylko ci co zaliczyli największą liczbę spotkań.
Cytat:
stworzyć / dopisać się do istniejącego stowarzyszenia
by założyć stowarzyszenie trzeba co najmniej 15 osób(przerabiałem temat). Chyba, że interesuje was stowarzyszenie zwykłe. Wymagania są sporo mniejsze ale nie uzyskuje się osobowości prawnej.
Ja się na to pisze, tylko czy nie lepiej zorganizować 4 takie spoty gdzieś w środku Polski (np w miejscu które proponuje jajek, wtedy nikt nie będzie musiał jechać przez cały kraj a co najwyżej 300-400 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum