Po usunięciu nagaru z komór spalania (było dużo i nie szło obrócić silnikiem) ponownie skręciłem silnik, i tu po próbnych jazdach na prowizorycznych przedłużeniach półosi zauważyłem dość widoczne sączenie oleju z osłon popychaczy (góra i dół, na nieszczęście wszystkie).
Ponoć po każdym ściąganiu głowicy trza też nowe uszczelki na osłony popychaczy a ja nie dałem takowych.
Tak czy siak głowicę muszę ściągnąć ale nie w tym schody. Nie idzie już nigdzie dostać uszczelek do malana nawet na alledrogo (chyba że wiecie gdzie to...) i mam następujące opcje
-ściągnąć głowicę i żaroodpornym silikonem posmarować uszczelki osłon, uszczelkę głowicy postaram się nie zakrzywić przy rozbieraniu i ponownie założyć (ok. 4km jechałem na niej plus 1h puszczanie silnika na postoju w ramach prób)
-dać głowicę bez uszczelki po wylustrowaniu wraz z garami (opcja trudna dla mało doświadczonego w grzebaniu z silnikami czyli ze mną)
-wszystkie uszczelki o których mowa w tym poście dać nowe (opcja raczej nie możliwa z wymienionego powodu)
Co robić? Już uparty sąsiad po zobaczeniu wycieków z silnika zarzuca mi każde plamy olejowe na asfalcie i to w miejscach w których nie śmigałem.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Lip 13, 2008 16:51
Hmm, silikon żaroodporny, i odporny na oleje..u mnie kosztuje ok 9zł i byś zały silnik tym uszczelnił, takie czerwony silikon w tubce, i nie mów że nie ma uszczelek, do głowicy, jeżeli rozebrałeś silnik po to by wyczyści silnik zalecane jest kupienie zestaw uszczelek do silnik cena ok 30zł
uszczelki są w każdym sklepie motoryzacyjnym!! i tak jak kolega wyżej napisał będziesz miał komplet za 30zł. z tego co wiem po zdejmowaniu głowicy powinno sie założyć nową uszczelkę(no chyba że stara jest w bdb stanie żadnych pęknięć odstających elementów itp.) bo jeżeli nie to będzie olej wywalało przez nieszczelną uszczelkę i przez 2 otwory wyżej(które właśnie odprowadzają olej gdy uszczelka pod głowicą ulegnie uszkodzeniu) także przy popychaczach możesz zastosować sylikon ale pod głowice trzeba będzie nową uszczelkę. Niema co kombinować kup komplet uszczelek nie jest to taki wielki wydatek !! po takim uszczelnieniu nie bedzie ci brał oleju i bedzie miał lepsze spalanie
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Lip 13, 2008 22:14
@ dard arranixon w podanych przez ciebie aukcjach nie ma własnie tych nieszczęsnych uszczelek osłon popychaczy. Ja niedawno kupowałem cały komplet uszczelek do silnika od głowicy w górę, zapłaciłem 17 zł.
Uszczelki pod osłony popychaczy tez bez problemu dostałem, komplecik (10 sztuk) kosztował 5 zł i mieli tego kilka opakowań.
Jakby co to mogę kupić i podesłać
Silikon raczej odradzam. Tam gdzie ktoś kiedyś wymyślił że powinna być uszczelka to ta uszczelka powinna być. Silikon się nie nadaje za bardzo.
Heh, a szukałem po różnych działach w allegro pod hasłami: uszczelka pod głowicę 126p, uszczelka głowica 126p, uszczelki maluch... Normalnie mi ręce opadały a pod każdy inny wóz jak wpisałem było masa, chyba napiszę do allegro że ze mną się nie powinno zadzierać, debile, ch... No chyba że teraz wystawili aukcje.
Przeorałem północną połowę Bielska-Białej też lipa, a niby Bielsko i fabryki Fiatów, nogi mi zdychały po tych dniach
A skoro stwierdziłem iż tak ciężko z uszczelkami to rozbierając jeszcze raz silnik pójdę po bandzie i odwalę od razu tuning. Zalecają dać pod głowicę uszczelkę miedzianą po większym ujęciu, idzie gdzieś takową nabyć prócz tracenia dnia na niezbyt precyzyjne wycinanie z cienkiej blachy?
Czy wyscie powariowali ? jaki silikon pod osłony popychaczy ? to nic nie da a jeszcze zaszkodzi . Uszcelka pod głowice po kazdym demontarzu obowiązkowo nowa . Chyba ze chcecie robioc to samo spowrotem za pare tyg.
Cos slabo szukales skoro w duzym miescie nie mogles znalesc uszczelek do kaszla ... A moze tam u ciebie juz nie jezdzą maluchy to sie zgodze ;p
Uszczelke pod głowice najchetniej dorobi ci firma zajmujjaca sie tym ...
Duzo glowicy nie planuj bo powyzej 3 mm musisz skracac oslony popcychaczy a to niezbyt przyjemna r4obota ;/ Miedziana uszczelka jest tylko po to gdy masz splanowana glowice wówczas cisnienie sprezania w cylindrach jest znacznie wieksze a zatem mozliwosc wydmuchania uszczelki wzrasta ...
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 14, 2008 13:16
Dokładnie tak. Ostatnio na allegro kupiłem taki zestaw
Co do miedzianej, właśnie chodziło mi o nią bo nie jest tak wydmuchiwana. A jednak z tą mimo że świeża to jednak dam nową. Zrobię sobie bezpieczne planowanie 2mm więc powinno pożyć. A tak przy okazji jak skręcałem silnik były lekkie progi, ale gładkie bez chropowatości - przejmować się?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum