Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
4x4, dolaczany przod?
Autor Wiadomość
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 13:49   

samuraie kiedyś też fabrycznie wychodziły z PTO ale b. rzadkie to zjawisko.
Nie ma nic o podobnej masie do samuraiowego i z fabrycznym PTO.
Pto były m.in. w Honkerach, Robur, Gklasa, toyoty LC, patrole...
Ale te reduktory to waga min 2x tyle co samuraiowy, a red z samuraia wytrzymuje sporo, szczególnie przy małej masie.
Darku twoje PTO (jeśli dobrze widze po zdjęciach) ba jedną bardzo dużą wadę - nie można go odłączyć, kręci sie cały czas.
My robimy tak że w razie potrzeby można je zapiąć albo rozłączyć.
 
 
 
darek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 878
Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 18:25   

Adam.Ż, bo od rozpinania jest skrzynia z żuka :)
_________________
KANAŁ YOUTUBE
Album Picasa
 
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 19:32   

Wiem widziałem ;) , ale przy najczęstszej formie mechanika(przekładnia ślimakowa) to sie już nie sprawdzi.
 
 
 
darek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 878
Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 20:00   

Adam.Ż, nie bardzo rozumie o co ci chodzi
_________________
KANAŁ YOUTUBE
Album Picasa
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 20:07   

Ale waga skrzyni żuka z bębnem plus kilkoma przekładniami to 1/4 wagi mechanika ze stara czy brdm'a bo to najczęściej jest ładowane do śmietników a i sprzęgło jakieś wówczas potrzebne.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 21:43   

darek napisał/a:
Adam.Ż, nie bardzo rozumie o co ci chodzi


jeśli masz inaczej rozwiązaną wyciągarke mechaniczną niż w Twoim przypadku to Twoje PTO niestety nie zda egzaminu bo napęd będzie cały czas przekazywany na wał.
Normalnie PTO sie robi z możliwością odłączenia.

Reasumując mając zwykłą przekładnie ślimakową i PTO jak u Ciebie to ona cały czas będzie sie kręciła.


pulsarus napisał/a:
Ale waga skrzyni żuka z bębnem plus kilkoma przekładniami to 1/4 wagi mechanika ze stara czy brdm'a bo to najczęściej jest ładowane do śmietników a i sprzęgło jakieś wówczas potrzebne.


I tu sie mylisz w pewnym stopniu.
Co do stara, masz racje
BRDM jest sporo lżejszy od stara.(obudowa aluminiowa) 37kg
Skrzynia od żuka wcale lekka nie jest(obudowa żeliwna) - 30kg
Co do mechanika do szayowozu, niedługo skończe przekładnie z bębnem, zważe i zobaczymy ile wyjdzie. Niestety/stety będzie szedł na sprzedanie bo jednak wracam do samuraia skoro już jest.
 
 
 
darek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 878
Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 21:58   

Adam.Ż, tylko gdzie ty tam widzisz przekładnię ślimakową ??
i dlaczego nie ma zdawać egzaminu jak już dawno ten egzamin zdała
jakby się cały czas kręciła i nawijała linę to chyba wogóle bym nie jeździł

jak wygląda oryginalne PTO do samca to ja dobrze wiem i że ma mozliwość odłaczania

a co do mechanika ze stara to w oryginale waży około 100kg
skrzynia z żuka razem z olejem waży 23kg (bez osłony sprzęgła)
do tego bęben z liną 3kg
i możesz jeszcze dołożyć wał napędowy który waży góra 2kg

a tak dla uzupełnienia to możesz pooglądać jak ona działa

http://www.youtube.com/watch?v=09ynUOwN1pg
http://www.youtube.com/watch?v=dvnxvJGunlU
http://www.youtube.com/watch?v=VCZQOHV9tCc

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 22:16 ]
http://www.youtube.com/watch?v=eWLnDMhvJf0
_________________
KANAŁ YOUTUBE
Album Picasa
 
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 22:21   

Czytaj prosze ze zrozumieniem ;)
napisałem że w przypadku Twojego rozwiązania ze skrzynią biegów jako windą sie sprawdza,
natomiast w przypadku rozwiązania z przekładnią śllimakową nie i nie mówie że u Ciebie nie działa :)

Co do Stara - da sie go odchudzić do bodajże 45 kg, jak nie mniej. Musiałbym zadzwonić i zapytać ile znajomy dokładnie ma u siebie

ogólnie mam wielki szacunek dla Ciebie za ten projekt bo jest tam wsadzone kupe czasu i roboty
 
 
 
darek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 878
Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 22:38   

Adam.Ż napisał/a:
jeśli masz inaczej rozwiązaną wyciągarke mechaniczną niż w Twoim przypadku to Twoje PTO niestety nie zda egzaminu bo napęd będzie cały czas przekazywany na wał.
Normalnie PTO sie robi z możliwością odłączenia.

Reasumując mając zwykłą przekładnie ślimakową i PTO jak u Ciebie to ona cały czas będzie sie kręciła.


no rzeczywiście trochę nie zrozumiałem tego wpisu :)
apropo reduktora z PTO do samuraia znajdują się czasem na allegro, ale ceny są kosmiczne
_________________
KANAŁ YOUTUBE
Album Picasa
 
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 22:52   

mówisz o tych na płetwe czy tych drugich
na płetwe - sorki za jakość, nie mam innego):


drugi typ:
 
 
 
darek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 878
Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 23:02   

widziałem na allegro takie z drugą dźwignią, która steruje rozłanczaniem PTO
czy to był oryginał czy samoróbka to nie wiem, ale za 2500 zł wolałem wymyślić coś swojego
_________________
KANAŁ YOUTUBE
Album Picasa
 
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 23:07   

i jeden i drugi ma dźwignie. Oryginał raczej nie do zdobycia, przynajmniej w ciągu 10 lat nigdy w PL nie widziałem.
Z tych zdjęć obydwa są kombinowane.
Z tym że pierwszy nietrafiony bo może do zrobienia łatwy (ale i tak jak powiedziałeś krzyczą za to jak za zboże) a bardzo często sie ukręca.

Co do drugiego - to akurat nasz wymysł i zdaje w 100% egzamin ;)
 
 
 
darek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 878
Skąd: Ruda śląska
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 23:38   

to podeślij patent
może coś podpatrze :)
_________________
KANAŁ YOUTUBE
Album Picasa
 
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 23:41   

Patent jest ogólnie znany - wykorzystanie oryginalnych elementów reduktora do załączania PTO.
Diabeł tkwi w szczegółach. Zdjęć środka nie mam.

 
 
 
siwys51 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 58
Skąd: Sadlinki
Wysłany: Nie Mar 31, 2013 12:02   

oryginalne pto w samuraju ma w sobie przełożenie flasza kręci się w przeciwną strome nisz wał napędowy i załączane jest za pomocom linki, koszt takiego to co maj miej 4500pln

[ Dodano: Nie Mar 31, 2013 12:10 ]
www.offroadexpress.co.nz/...hp?f=23&t=12765
take same miałem w samuraju
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax