Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Mar 17, 2013 21:45
Jak masz te 4 konektory to weż przystaw napiecie do któryś z nich <przez żarówke 21W wrazie zwarcia na któryś konektorach nie pojara kabli> jak bedzie słychac psyrykanie to znaczy ze to są odpowiednie...
Zapewne śruba m8 to z akumulatora a m6 to świec...
Samo "psyrykanie" nie wystarczy, tam masz jeszcze pin do podłączenia kontrolki i czujnika temperatury. Taki znalazłem, nie wiem czy na 100% do tego pasuje.
Schemat też wczoraj znalazłem ale zostają te dwa wolne piny-gdzie je podłączyć?A jakie to renault to nie mam pojęcia.Aczkolwiek nie jest to ten sam przekaźnik co ze schematu, lecz gdy rozkręciłem mojego wyprowadzenia ze schematu są faktycznie takimi jak u mnie.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Mar 17, 2013 22:41
Zdaje się, że to taki sam przekaźnik, jak w polonezach z silnikiem diesla.
I leci to tak:
1 - masa
2 - zasilanie z akumulatora (w polonezie było brane z zacisku prądowego alternatora),,
3 - zasilanie postacyjce,
4 - sygnał z rozrusznika (plus podczas kręcenia),
5 - do świec żarowych,
6 - lampka kontrolna.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez BKK Sro Lut 04, 2015 23:24, w całości zmieniany 1 raz
Dziś podłączyłem nowy przekaźnik i faktycznie wyprowadzenia są takie jak w przekaźniku poloneza.Niestety przekaźnik okazał się nie mieć winy, problem jest gdzie indziej z elektrozaworem.Jak przekręcę kluczyk to grzeją się świece i elektrozawór w pompie się otwiera ale jak już kręcę po podgrzaniu to nie dostaje prądu i nie odpala.Muszę brać elektrozawór na krótko, podgrzać świece przekaźnikiem i zakręcić wtedy odpala
No już naprawione!Okazało się że po przekręceniu stacyjki na zapłon "ucieka" napięcie z elektrozaworu.Dziwne to wszystko bo nic przy elektryce nie robiłem i nagle przestało działać.No nic to że wymieniłem przekaźnik nie szkodzi bo stary był już zmęczony.
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 416 Skąd: czaplinek
Wysłany: Sro Lut 04, 2015 09:51
podepne sie do tematu. mam taki sam przekaznik-silnik xud9- tylko ze tam jest 5 pinow. i tak potrzebuje abyscie poprawili opis moj jesli sie myle. wiec
1-MASA
2-MASA Z BEZPIECZNIKIEM????
3- "+" Z ROZRUSZNIKA
4- "+" ZE STACYJKI
5- KONTROLKA SWIEC
głownie nie jestem pewien co do 2 pinu...
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lut 04, 2015 23:21
To taki sam przekaźnik, jak w polonezie z dieslem, więc możesz się posiłkować schematem.
To nie jest bezpiecznik do masy, a czujnik temperatury, jeśli dobrze pamiętam, to NTC.
Chociaż czekaj, te polonezowskie (mimo, że silnik XUD 9A) zdaje się nie miały czujnika temperatury i miały tylko cztery piny w złączu.
Podaj konkretny typ przekaźnika z obudowy lub konkretny model samochodu, z którego pochodzi, bo jest ich kilka rodzajów i różnią się podłączeniem.
http://www.elektroda.pl/r...19.html#4898338 http://www.elektroda.pl/r...3.html#12413047
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum