Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobory przełożeń
Autor Wiadomość
dawid12mt2 
Pierwsze buggy! xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 586
Skąd: Kolbuszowa
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 19:30   Dobory przełożeń

Witam

Przymierzam sie do budowy 4x4 i tu mam pytanie
Mam silnik 1.6D 55 KM
Skrzynia ma przełożenia:
I bieg 3,455 II bieg 1,944 III bieg 1,286 IV bieg: 0,909 V bieg 0,745

W przyszłosci chce założyć koła 16' takie jak ma pulsarus

I tu pytanie :)
Czy z tym silnikiem dawać reduktor, czy to tylko zbędne koszty?
Czy może wystarczy dać silnik w poprzek i półosie do dyferencjałów?
Jeżeli to by wystarczyło to jakie bym musiał mieć przełożenie na dryfach?

Z góry dzięki za odp :)
_________________
"Jest ch**owo, ale stabilnie!"
 
 
 
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 19:59   

dawid12mt2,
1. to będą sztywne mosty czy dyfry z pół osiami
moim zdaniem jeśli to będą dyfry to zrobić bez reduktora tak jak Przemek mabo i tak będzie miało moc
_________________
Skutecznie psuję Suzuki Samuraia:
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:08   

To w końcu jaki ten silnik zwykły Diesel czy TD ?

Ale do rzeczy. Możesz spokojnie pominąć reduktor w swojej konstrukcji i dodatkowo szukać dyfrów z jak najniższym przełożeniem by zyskać na prędkości obrotowej półosi - prostym językiem mówiąc żeby nie jechało na 5 biegu 40 na godzinę.

Zastosowanie reduktora tylko spowolni pojazd.

Ja nie chyba nawet nie szukałem przełożeń do swojej skrzyni tylko za podstawę przyjąłem prędkość maksymalną dla samochodu (na fabrycznych kołach) i później liczyłem to dla kół jakie mam teraz z dodatkowymi przełożeniami na dyferencjałach.

Tak mam ...

... ale znów teraz jak bym miał robić to zastosował bym 2 dyfry z blokadami z audi, dał odwrócony dyferencjał z samuraja i jakoś to wszystko by się napędzało - ale to rozwiązanie dla silnika minimum 100 konnego.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
dawid12mt2 
Pierwsze buggy! xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 586
Skąd: Kolbuszowa
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:34   

Czyli już mam odpowiedz na pytanie :) pomagas poleciał :)
Tylko teraz jeszcze jedno pytanko :)
czy znacie jakies dryfy które mają blokady?
Wiem ze audi 80 b3 quatro ma blokade bo Darek ma w swoim Mud Warriorze takie dryfy :)
Z czego jeszcze mógłbym zdobyć takie dryfy?
_________________
"Jest ch**owo, ale stabilnie!"
 
 
 
majkel200 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 308
Skąd: Czarnków
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 20:55   

bmw ma dyfry ze szperami-wiem bo mam zamontowany taki na tyle o przełożeniu 2.65 a przód to samo przełożenie lecz bez szpery, a silnik mam od poloneza w doeslu ok 70KM+reduktor od suzuki jimny
 
 
 
dawid12mt2 
Pierwsze buggy! xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 586
Skąd: Kolbuszowa
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:09   

I mam jeszcze jeden wątek :) jakie musiał bym zastosować minimalne przełożenie w dryfach, żeby na kołach 16" (http://allegro.pl/opona-r...2802712384.html ) móc ruszać spokojnie z 2 biegu a 1 uzywac tylko w terenie:D


Pomagasy juz poleciały :)
_________________
"Jest ch**owo, ale stabilnie!"
 
 
 
dawlo7 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 1122
Skąd: Jerzmanowice
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 22:50   

darek mi pisał że te starsze audice mają blokadę 100% czyli myślę że 100 i 90 też mają. A co do dyfrów z bmw to majkel200 pisałeś że półosie w nich mają ograniczony skok.
_________________
https://picasaweb.google.com/102489887454058614773/BenzinPower4X4

https://plus.google.com/photos/102489887454058614773/albums/5993942462273038353
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 06:51   

Ja ruszam spokojnie na 3 biegu, ale w ciężkiej sytuacji na 2 biegu potrafi się zadusić, na jedynce nie do za......a. Dyfry z BMW stosunkowo drogie i ciężko dostępne na rynku. Od audi z mechaniczną blokadą 100% na allegro pełno tylko dobrać dwa identyczne. Szukaj raczej tego co dostępne a nie konkretnych przełożeń bo możesz się zaszukać i nie znaleźć.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Palkowsky1990 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 09:36   

dawid12mt2 napisał/a:
Czyli już mam odpowiedz na pytanie :) pomagas poleciał :)
Tylko teraz jeszcze jedno pytanko :)
czy znacie jakies dryfy które mają blokady?
Wiem ze audi 80 b3 quatro ma blokade bo Darek ma w swoim Mud Warriorze takie dryfy :)
Z czego jeszcze mógłbym zdobyć takie dryfy?



Jest jeszcze Opel o(mega) dyfry sa tanie jest ich bardzo duzo. Zeszperowane nie sa tak drogie jak od bmw. Mozesz kupic ze szpera 40% i ja troszke scisnac np. do 80%.
 
 
 
majkel200 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 308
Skąd: Czarnków
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 10:08   

kolego dawlo7 a która półoś nie ma ograniczonego skoku, półosie z bmw mają ten skok mniejszy ale mnie to wystarcza a orientowałem się już trochę i niby do dyfrów z bmw można dopasować inne półosie o lepszym zakresie prac

kolego pulsarus nie wiem za jaką cenę ty kupiłeś swoje podzespoły ale ja za dyfer ze szperą od bmw zapłaciłem 260zł z przesyłką, a bez szpery 180-trzeba szukać i czekać na okazję moim zdaniem,dla niektórych to może nie być okazyjna cena ale dla mnie była.ten droższy był nawet z półosiami
 
 
 
xel20
inż


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 18:53   

wszystkie tylne dyfry z Audi quattro mają blokadę bez względu na rocznik.
 
 
 
Mr_Piona 
SKRZYNIOGNIOT



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 502
Skąd: Zgorzelec
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 19:50   

xel20, błąd
_________________
 
 
 
sudan 
SPAWACZ



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 604
Skąd: Iłowa
Wysłany: Pon Gru 03, 2012 21:01   

Mr_Piona, racja. xel20, co najwyżej jakąs szpere
 
 
dawid12mt2 
Pierwsze buggy! xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 586
Skąd: Kolbuszowa
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Pon Sty 14, 2013 16:53   

Panowie nie chce robić kolejnego tematy więc napisze tutaj:)
Potrzebuje dyferencjału o całkiem niskim przełożeniu:)
Tylko warunek jest taki że musi być z załączaną blokadą, albo ze szperą :)
_________________
"Jest ch**owo, ale stabilnie!"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax