Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dawca silnika 1.6 TD
Autor Wiadomość
gaworr90
prawie Ynżynier


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 10
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: Nie Lip 22, 2012 23:45   Dawca silnika 1.6 TD

Witam

Niedawno rozpocząłem budowę (a właściwie to konstruowanie) baggy. Jestem na etapie koncypowania. Jedną z koncepcji za którą przemawia najwięcej plusów jest silnik wysokoprężny (VW 1.6TD) . I tu moje pytanie do forumowiczów z doświadczeniem: Kto ma zostać dawcą silnika Passat B2 (silnik i skrzynia usytuowane wzdłużnie) czy Golf 2 (silnik usytuowany poprzecznie).
Proszę o jakieś porady, wady i zalety powyższych rozwiązań.

Pozdrawiam.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 09:39   

powiedz nam jeszcze czy to ma być 4x4, napęd na przód ? tył ?

długa skrzynia zawsze zabiera miejsce, gdzie chcesz mieć wtedy silnik żeby +/- dobrać środek ciężkości buggy ?
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
gaworr90
prawie Ynżynier


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 10
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 15:09   

Napęd standardowo na tył.

macin napisał/a:
gdzie chcesz mieć wtedy silnik żeby +/- dobrać środek ciężkości buggy


W przypadku dawcy "szczupaka" silnik będzie tuż przed tylną osią co wg mnie pozytywnie wpłynie na rozkład masy (tzn ciężar silnika będzie w pewnym stopniu dociążał przód).
Poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie.
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 17:00   

W obu przypadkach silnik jest pomiędzy osiami. z tym że z centralną bardziej wysunięta do przodu.

Pb vs ON
Diesel, w tym przypadku wolnosący będzie ekologiczniejszy ale będzie mieć muła <nie tyczy się TDI>
Benzyniak Bardziej żwawy, ale i głodny.
Co do doboru czy skrzynia boczna czy centralna.

Skrzynia centralna jest dobra bo masz więcej możliwości co do wahaczy <dokładnie górne>, ale za to trzeba zaprojektować taką rame by skrzynia nie wystała poza obrys <jak z samochodem sedan>
Skrzynia Boczna ma to do siebie że może wystawać wraz silnikiem poza obrys ramę ale w szerz, problem z ulokowaniem mocowań górnych wahaczy. Do niej można dać ramę krótszą <jak z samochodem hatchback>.

Jako że większość silniki/skrzynie z grupy vag są kompatybilne to bym zrobił tak by wybrać silnik disla i do niego skrzynie mocną benzyniaka.
 
 
 
gaworr90
prawie Ynżynier


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 10
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 22:32   

Jajek wielkie dzięki właśnie o wady i zalety poszczególnych rozwiązań mi chodziło.

A co do rodzaju silnika
jajek napisał/a:
Pb vs ON
Diesel, w tym przypadku wolnosący będzie ekologiczniejszy ale będzie mieć muła <nie tyczy się TDI>
Benzyniak Bardziej żwawy, ale i głodny.

zgadzam się w 100%

W takim razie zapytam się tak: czy baggy 2 osobowy z silnikiem 1.6TD będzie dużo żwawszy od baggy 1 osobowego z silnikem od malczana?
 
 
 
kozi1562 
ZycieZaczynaSięPo100



Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 265
Skąd: Młoszowa
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 22:40   

Na 100% będzie lepiej kręcił niż silnik z malucha do 1.6TD ma 70km a maluch 24km ...
Pozdr. ;)
_________________
https://picasaweb.google.com/109145301783053424467/Buggy126

 
 
 
michal1202 



Wiek: 28
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 205
Skąd: Buchcice
Wysłany: Wto Lip 24, 2012 10:32   

Ja też buduję buggy na dieslu 1.6 skusiłem się na niego ze względu na to że:

-mało pali
-jest silny na niskich obrotach
-jest mało awaryjny
 
 
 
gaworr90
prawie Ynżynier


Wiek: 33
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 10
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: Wto Lip 24, 2012 19:20   

michal1202 napisał/a:
Ja też buduję buggy na dieslu 1.6


1 czy 2 osobowy?
 
 
 
michal1202 



Wiek: 28
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 205
Skąd: Buchcice
Wysłany: Sro Lip 25, 2012 13:43   

Wzoruję się na piranii, silnik jest od jetty.
_________________
NIE WAŻNE CZYM SIĘ ŚMIGA, ALE ILE TO PRZYNOSI FRAJDY
 
 
 
jonek 
jonek



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 56
Skąd: grybów
Wysłany: Nie Sie 05, 2012 12:56   

ja w swoim planuję wsadzić 1,8 bęzyna dlatego że silnik bęzynowy ciągnie od spodu tzn szybko wchodzi na obroty i go nie zamuli tak jak w przypadku diesla jest oczywiste . bęzyniak sobie lepiej poradzi w terenie bo jak trzeba będzie gdzies gwałtownie przyspieszyć to diesel nie zbierze się tak szybko .wiedomo iż diesel jest troche mułowaty ale jak wejdzie na obroty i włączy sie turbo to mu siły nie braknie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax