Wysłany: Wto Lut 28, 2012 13:59 Para wodna podawana do kolektora ssacego w silnikach na ON
Witam temat jest bardzo ciekawy i obszerny.
Chodzi o podawanie pary wodnej do kolektora ssącego w silnikach na ON tuż przed zaworem.
Zabieg taki powoduje zwiekszenie momentu obrotowego i spadek zużycia paliwa oraz spada temperatura spalin i ich toksyczność.
Zwieksza sie moment bo cząsteczki wody z pary wodnej podczas wybuchu ON i temperatury rozszerzają sie i daje to wiekszego kopa. Coś jak silnik diesla i parowy.
Jest to technologia z II Wojny Swiatowej stosowanej w samolotach amerykanskich i niemieckich w celu doładowania silników.
Ostatnio Pan Gulak w TVN Turbo chwalił sie swoim mercedesem napadzanym w taki sposob.
Opowiadał, że jest w stanie zaoszczędzić 65% paliwa w lato na trasie (szok)
Wystarczy wpisac w google retrokit i mamy jak na dłoni taką instalacje.
zasada jest prosta : na kolektorze wydechowym grzejemy wode (i tak to ciepło jest na straty) i rurka podajemy do kolektora ssącego parę wodną. (im bliżej zaworu tym lepiej bo nie ma gdzie sie skroplić)
Pytanie jest takie kto chce oszczedzić 60% paliwa????
Mam proźbę zeby sceptycy nie pisali, że to bez sensu i nie działa bo dziła i są na to patenty i
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum