Wysłany: Wto Sie 09, 2011 12:05 budowa ciagnika sam na podzespołach 126p
witam od dłuższego czasu potrzebuje jakis mały traktorek do przywiezienia siana trawy itp. i do wozenia drzewa,do tej pory wykorzystywałem do tego moje buggy 126p. jako buggy sie nie sprawdzało za dobrze ale jako ciagnik było w sam raz tylko za szybkie a za słabe.teraz robie tak: skrzynia z malucha jako most i reduktor dyfer odwrucony o 180 stopni wbity wsteczny.z przodu silnik z malucha razem ze skrzynia zamontowany w zdłóż pakiem klinowym do przodu.wyjscie ze skrzyni poprzez wałke ktury znajduje sie pod kopółką ten wiekszy połaczony z druga skrzynia kardanem tez pod kopułką tylko wejscie na ten cienszy wałek.wiem były juz opinie ze skrzynie z malucha to porazka ale szukałem duzo i jeeszcze nie widziałęm zeby ktos tak zrobił wiec sprawdze czy porazka czy jednak nie. co o tym myslicie??
//pisz poprawną Polszczyzną bo Seba się denerwuje...
Sebusk napisał/a:
mlody11132, Po kropce duża litera i spacja.
Ostatnio zmieniony przez luki Wto Sie 09, 2011 20:08, w całości zmieniany 1 raz
to lepiej zrób sobie z silnikiem i skrzynia od np.forda sierra 1,8d + tylny most np z gaza 51 ,stara 66 ew. gaza 69 ja kiedys z ojcem zbudowałem traktorem z tylnym mostem z gaza 51 silnikiem S-21 i skrzynia biegów od ZISA maszynka robiła aż miło
panowie, ja chece zrobic tani ciagniczek, mam 16 lat i na pieniadzach nie spie cos czasami wpadnie z crossów ale duzo tego nie ma. druga skrzynia bedzie jako reduktor razem z dyfrem 1:1 tam nie bedzie raczej.
wyjscie bedzie z wałka atakujacego ale z drugiej strony na nim jest połowa obrotów z półosiek w wejscie w druga skrzynie bedzie normalnie na ten wałek co orginalnie tylko tez z grugiego konca.jutro wrzuce fotke co i jak.
[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 20:14 ]
będzie to niestety konstrukcja z rur fi 4cm ścianka 4mm bez szwowe. Nabyłem narazie 16 m za 50 zł. spawane beda migomatem:)
taki był plan z tym ze jak zrobic biegi???bo wtedy silnik bokiem jedna półos do ramy a druga na dyfer ale jak biegi? jak jest fajny patent na biegi to tak robie:)
[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 10:58 ]
tak to ma wyglądać.Na czerwono wejście. a na niebiesko wyjście ale w tej drugiej skrzyni jeszcze nie rozebrałem i zaznaczyłem na tej i na tym wałku jest połowa obrotów niż na półosi.
Masz przykręcać jedną półoś do ramy żeby druga miała 2x więcej obrotów?
Patent taki. Zablokuj dyfer w pierwszej skrzyni. Kardanem napęd do drugiej w którym dyfer jest sprawny. Po złożeniu i nadaniu obciążenia podziwiaj jak rwie Ci dyferencjał w "moście" z malucha.
Pamiętaj aby silnik nie był na sztywno przykręcony do ramy.
polecam ci moj projekt tzw. honda (nazwane przez dziadka) silnik z malczana przekładnia zwalniająca stąd więcej siły do tego skrzynia z żuka 3 biegowa i tylni most z dużego fiata:) daje rade z każdym ładunkiem (cała przyczepa cegieł i bez problemu jechało )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum