Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Paź 13, 2010 19:54 obrotomierz
Dodatkowym często potrzebnym do naszego sprzętu jest obrotomierz, rzadko kiedy jest on seryjnie , tzn razem z silnikiem był z dawcy wyciągany licznik który nie ma obrotomierza.
Przedstawię tutaj moje amatorsko wykonany RPM-meter do 1 buggy z silnikiem 126p, z części które posiadałem a wiele ich nie było potrzebnych, jedynie puszkę z tarczą zegarową musiałem sobie załatwić.
Części jakie wykorzystałem to:
-Obudowa z wnętrznościami które wywaliłem, jednak jeszcze zostawiłem sobie tarcze zegara pochodzą z KAMAZA.
-Licznik Polonez z niego wyciągamy moduł i mechanizm obrotomierza
- jakieś diody do podświetlania wskazówki <czerwone> i niebieskie do podświetlania tarczy.
- kondensator 4x większy niż ten co jest na płytce oznaczony jako C4 <seryjnie ma 100nF> ogólnie nie ma na produkcji 400 nf wiec połączyłem 2 równolegle 200nF. Od zmiany pojemności kondensatora C4 zależy przestrojenie wskazówki względem liczby impulsów cewki przypadających na 1 obrót wału, gdzie w maluchu jest 2x mniej niż w polonezie. wykorzystując oryginalna tarcze poloneza można dać 200nF, jednak ja dałem 4x ponieważ chce wykorzystywać cały obrót wskazówki.
-Lutownica do przylutowania kondensatora
układ generujący sygnał 50Hz by dokładnie wyskalować wskazówkę
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 18:32
Nie tak szybko jajek! Zależy jaki ma układ zapłonowy w tym silniku. Jeśli siedzi tam digiplex, to nie ma rozdzielacza, a są dwie podwójne cewki. I wtedy obrotomierz z poloneza nie będzie działać poprawnie. Ważne jet też, z którego poloneza pochodzi obrotomierz, bo nawet w obrębie jednych zegarów były trzy pyty.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
tak jest cewka z cewki idzie jeden przewód na palec rozdzielający co się znajduję przy rozrządzie a zegary nie wiem z jakiego rocznika poloneza
jak kupowałem silnik to miał być oryginalny zegar ale nie wyciągnęli i dał mi z poloneza
_________________ To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 20:35
Ale kwadratowe, czy już okrągłe te zegary?
Z kwadratowymi nie ma najmniejszego problemu - pod cewkę (wejście przerywacza) i będzie chodzić.
Z okrągłymi zegarami jest problem, bo w zależności od wersji były sterowane z cewki, a były też sterowane 5V z komputera (była tez wersja do diesla). Trzeba sprawdzić typ, żeby nie spalić.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum