Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem Honda CB 750
Autor Wiadomość
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 12:14   

120 metrów przewodów do buggy? :roll: To co? Ono jest rozmiarów lotniska? Bo skoro przedłużałeś instalację, to chyba owijając całość kilka razy...
Sebusk - sewix chce pozostawić w zasadzie tylko niezbędne do życia pojazdu obwody. Wiem i zostało to ustalone, że:
- rezygnuje ze stacyjki na rzecz głównego wyłącznika prądu,
- pozostawia obwód zapłonu i ładowania, rozrusznik,
- światła będą załączane jednoobwodowo - światła przednie do jazdy i tył pozycja,
- pozostanie stop,
- nie będzie kierunkowskazów.
- pozostanie kontrolka luzu i oleju, obrotomierz.
Lampy doradzam LEDowe ze względy na spore drgania pojazdu.
W takiej sytuacji, nie ma sensu pozostawianie starej instalacji, zwłaszcza że z oryginalnej pozostanie niewiele, a nową można wykonać konkretnie pod wymiar i porządnie zabezpieczyć.
Sewix może wkleić ustalenia z PW, jakie prowadziliśmy.
Przyszło mi jeszcze do głowy, że można zrobić prostą blokadę rozrusznika, uniemożliwiającą uruchomienie go przy pracującym silniku.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 12:40   

ja na samo przedłużenie zużyłem 30 metrów

120 metrów na nową instalację to chyba porządny wynik

a przedłużałem... bo miałem parcie na jazdę :) po malowaniu zrobi się tak jak naczelny inżynier Seba nakazuje ;)

BKK, jeśli pojazd ma około 2.3 - 3 metry, to kabelek (kontrolka luzu) będzie musiał mieć około 4 metrów, bo środkiem klatki go nie puścisz?, czyli 8 metrów na jedną kontrolkę
do tego stop, światła przednie x 2, tylne x2, olej, obrotomierz, to najdłuższe kabelki, to już mi 64 metry wychodzi, do tego rozrusznik musi być zasilany czymś grubszym, tak samo regulator napięcia ...
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 16:17   

W motoryzacji stosuje się z reguły instalacje jednoprzewodowe, czyli takie, gdzie drugim biegunem jest masa pojazdu. Jeśli jednak, co w tym przypadku rozsądne i bezpieczniejsze, zdecydowałeś się robić instalację dwuprzewodową, to nie trzeba do każdego czujnika, lampki i innego podzespołu ciągnąć osobnych przewodów masowych/zasilających. Robi się magistralę, punkty wspólne masy i zasilania, i instalacja nabiera przejrzystości i prostoty.
Tak przykładowo: kontrolka ciśnienia oleju i kontrolka luzu, zwyczajowo obie zwierane do masy poprzez blok silnika/skrzyni biegów, to DWA przewody idące od czujników do zegarów, a w nich JEDNO zasilanie po stacyjce, wspólne dodatkowo z kontrolką ładowania. Itd, itp... I unika się wtedy niepotrzebnego dublowania przewodów. Wystarczy znać kilka wzorów, mieć kilka tabeli do wglądu, znać zasady konstruowania instalacji, mieć praktykę i wszystko jest proste. I jestem gotów się założyć, że wykonałbym tą instalację zużywając dużo mniej.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 08:44   

macin, coś ty kłamiesz ja mam po jednym przewodzie na każdy czujnik. z silnika idzie ode mnie w sumie 6 kabli. I to jest tak jak pisze BKK, drugim biegunem jest masa pojazdu.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 08:54   

Sebusk, czujnik w bloku ok, ale do chłodnicy mam dwa, do temperatury płynu chłodzącego dwa, do regulatora napięcia i do zegarów :P
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 08:59   

macin, aa no tak ja mam alternator więc z niego tylko jeden do ładowania i drugi wzbudzenie. 2 szt do modułu i 1 szt do luzu i jeden grubszy rozrusznik tyle do silnika :P
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 15:26   

u mnie z silnika, wtrysków, air-boxa wychodzi z 20 kabli, kilka wtyczek i oryginalnie żaden z tych kabli nie był przymocowany do masy na silniku, tak więc możemy stwierdzić, że inżynierowie w SUZUKI robiąc wiązkę elektryczną byli kretynami i nie znali się na elektryce jak BKK, ?

załóżmy, że mamy po 2m kabla do silnika x20 sztuk to już jest 40m, do liczników kolejne 20 sztuk plus z 3 do przełączników i 2 nie potrzebne do kierunkowskazów, razy 3m= 75m. Czyli podpięcie licznika przełączników i silnika = w moim przypadku 115m kabla.

Nie porównujcie instalacji z moto z 1980r na gaźniku, w której oryginalnie było 10 kabli z instalacją z 2004r na wtrysku z komputerami regulatorami mnóstwem czujników itp w której jest 110 kabli, bo to całkiem inna bajka.
_________________
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 18:11   

Eeeee, malucha na jednym kablu można złożyć ;) . Diesla bez kabli :P
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 20:34   

I oczywiście same222, każdy z przewodów sygnałowych/zasilających/sterujących, ma swój odpowiednik w przewodzie masowym. Poza tym liczysz chyba trochę z przesadą. Bo choćby przedni reflektor to jest jeden przewód masowy do trzech źródeł światła. Czasem czterech. Jasne, że nowoczesne silniki mają zdecydowanie więcej okablowania od starszych konstrukcji. Tym bardziej w przypadku porządnego zabierania się za instalację jej sztukowanie może się skończyć unieruchomieniem pojazdu.
pulsarus, grzechotniki tak, ale te nowe, to już też jest masakra ;)
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax