Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 6 Skąd: polska
Wysłany: Pon Maj 30, 2011 21:00 buggy jumping materialy
Witam! Jestem nowy na tym forum i to jest mój pierwszy post i raczej nie ostatni
Moje pytanie związane jest z materiałem jaki można użyć do budowy buggy.
Wzoruję się na projekcie który można zobaczyć tutaj http://www.youtube.com/wa...n_order&list=UL Ten pojazd został wykonany z rur chromo molibdenowych 1cal (nie wiem jaka grubość ściany) Niestety taka stal u nas jest bardzo droga i trudno dostępna więc chciałem ją czymś zastąpić oczywiście rury bezszwowe ale potrzebuję pomocy odnośnie dobrania gatunku stali (tak żeby była łatwo dostępna i łatwa w spawaniu ale miała odpowiednią wytrzymałość oczywiście rury bezszwowe i stal konstrukcyjna ale jaka ?) myślałem o większym przekroju 1,5 cala cale ale jaką dać grubość ścianki 3,5mm ? Jak widać na filmiku sama rama jest poddawana ogromnym przeciążeniom więc musi być solidna:) Mam wiele pytań dotyczących rozwiązań przy przeniesieniu napędu układu kierowniczego itd ale doszedłem do wniosku że najpierw powstanie główna rama więc od tego trzeba zacząć poniżej kilka fotek w/w pojazdu z góry dziękuje za podpowiedz i pozdrawiam
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Maj 30, 2011 21:15
przemo_przemo85, polecam się przywitać najpierw
Bez sensu dawać 1,5 cala bo wyjdzie czołg wystarczy odpowiednio zaprojektować kratownicową ramę z cieńszych rur 1 cal wystarcza w zupełności, ścianka nie większą jak 3,5 mm bo znów czołg.
Jak widzisz na fotkach wzmocnienia robią swoje, nie trzeba mieć od razu 1,5 calowych rur.
co do gatunku to są mądrzejsi ode mnie tutaj więc niech się wypowiedzą
Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 6 Skąd: polska
Wysłany: Pon Maj 30, 2011 21:57
stal często wykorzystywana przy konstrukcjach mostów ciekawo jak ze spawaniem i z dostępnością zawartość węgla poniżej 0,2% czyli już całkiem nieźle przynajmniej tak mi się wydaje ale zaznaczam że nie znam się na stali jestem inż. ale buduję drogi więc mogę się wypowiedzieć co najwyżej o asfaltach więc proszę jeszcze o jakieś opinii fachowca z krótkim wyjaśnieniem
Najlepiej zawsze używać stali niskowęglowej dodając dodatkowe elementy (np. wsporniki) do ram.
Stal chromowo-molibdenowa daje się ładnie pospawać,jednak raczej nie jest w zasięgu możliwości i zdolności przeciętnego budowniczego.
Ciekaw jestem czy monsterair faktycznie ma tą ramę z rur chromowo-molibdenowych gdyż ta stal powinna być wyżarzana odprężająco po spawaniu. Na filmikach widać że ma bogate zaplecze maszynowe ale piec do wyżarzania ??
Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 6 Skąd: polska
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 22:18
amorki foxa to mówi samo za siebie ale na YouTube ma kilka innych filmikow na jednym z nich widać uszkodzone amory wahacze wiec możliwe ze jednak to inna stal . ale wracając do tematu w nastepnym tygodniu wybieram sie do hurtowni stali zobacze co tam maja i co mi doradza jak juz bede mial zakupione rury napisze co finalnie wybralem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum