Wysłany: Sro Maj 11, 2011 15:55 Zamiast 126p silnik od moto
Siema
Za kilka miesięcy dostanę odszkodowanie za złamany obojczyk. Może to być nawet 8 tyś. zł, ale wątpię, że tyle będzie, powinno być koło 4-6 tyś. zł i pytanie ile by kosztowało zrobienie tej skrzynki napędowej (nie wiem jak ona się dokładnie nazwa) chciałbym żeby była ona zrobiona porządnie i ile by kosztowały wszystkie inne potrzebne rzeczy, gdy zakłada się silnik z motorka. Ile można by wykorzystać z Malucha ?
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 20:12
z malucha to tylko kolumnę kierowniczą no może i drążki, lampa cofania i przeciwmgielna też nie najgorsza, reszta się nie nadaje.
najpierw załatw silnik dopiero potem myśl nad skrzynią.
jajek, ale właśnie o to chodzi, żeby załatwić motor to musze wiedzieć ile to będzie wszystko kosztowało, bo co z tego, że będę miał motor jak mi braknie kasy na inne bardzo potrzebne rzeczy?
pulsarus, ja nie robię na planach ejki
Moglibyście powiedzieć ile +/- mogłoby to kosztować? Bo jeśli więcej niż dostanę to nawet nie ma sensu się zastanawiać tylko wrzucać silnik od Malucha i jakoś jeździć.
kemott7, jeśli znajdziesz tanio moto najlepiej po szlifie (wypadku) tak do 3tys to dużo rzeczy ci nie dochodzi jedynie zrobienie jeszcze tylnej skrzynki i kupno fotelika, pasów, oponek
Parę elementów dasz rade odzyskać, liczniki, zaciski hamulcowe itp, resztę części możesz opchnąć na allegro (koła, rama, lagi itp.) i zwróci ci się troszkę siana
takie jest moje zdanie i ja tak właśnie będę robił bo jestem na etapie kompletowania i zbierania klamotów i info do budowy cudy.
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 1081 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 21:55
polecam VTR 1000 bardzo dobre silniki długo wytrzymują nawet ciężkie katowanie no i to Honda od kilku mechaników słyszałem, że nie ma lepszych silników motocyklowych jak od HONDY
TL-a ma co prawda większą moc od VTR-ki ale jest dużo bardziej wyżyłowana, a co za tym idzie skraca się żywotność silnika. Ich słabym punktem jest wał korbowy, który niestety nie wytrzymuje i sam się o tym przekonałem, a wymiana na używany to hmmm 3 tysiące? można to łatwo policzyć wał używka jakieś 500-700zł plus komplet uszczelek na silnik 1000zł (to nie pomyłka tysiąc złoty za komplet, a żeby było śmiesznie to podróby są o 80 zł droższe od oryginalnych) panewki komplecik 500zł i robocizna to już zależna od mechanika ale 100zł to kosztować nie będzie
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 21:59 ]
ps. CBR-ki też bardzo dobre silniki tylko, że to rzędówki to zależy kto co szuka czy V czy nie
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 1081 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 17:14
ja kupiłem sam silnik za 4 tysiące oczywiście komplet ze stacyjka przełącznikami na kierownice wtryskami ariboxem komputerem wiązką zbiornikiem paliwa zegarami chłodnicą oleju i resztą śmieci potrzebną do odpalenia silnik brałem od mechaniora był po regulacji rozrządu
nie pamiętam tylko czy w tej cenie był zacisk na tył tarcza hamulcowa i zestaw zębatek z łańcuchem oczywiście oryginalny z moto
same222, właśnie zauważyłem z planach Piranhy jest tak, że zębatka ma być w środku, a Ciebie jest na zewnątrz. A gdybym montował silnik od moto to jakie części bym musiał dokupić(jakieś półośki czy coś jeszcze), bo jak by to przekroczyło mój budżet to szkoda, żeby nie potrzebnie wydawał kase na motor i napęd?
Cena którą Ci podałem 1000zł dotyczy się piast robionych samemu plus skrzynia robiona samemu zębatka te części cięte laserem i kupiony zacisk i tarcza z moto półosie łożyska no i do tokarza, żeby wytoczył jakiś wałek i połączył to w całość unibale i rura
ps do moto dostałem 2 tłumiki ale rury trzeba było zrobić samemu więc materiał coś z 200zł i spawanie ze 100 musisz kupić kable na przedłużenie wiązki ale to już groszowe sprawy
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 1081 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 20:06
gdybyś wszedł w dział Cennik Budowy --> Cena budowy buggy z silnikiem z moto to byś miał odp na swoje pytania ile to kosztuje wszystko dokładnie podałem
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1454
półosie z VW golf 2 albo 3 z silnikiem 1.3 dwie dłuższe mają po 79cm następnym razem sprawdź czy nie znajdziesz odp w moim temacie
Różnica z zębatką w środku lub na zewnątrz jest taka, że jak masz ją w środku to jest ona prawie na środeczku buggy, a zębatka zdawcza w moto jest z boku więc masz silnik przesunięty na bok, a co za tym idzie nie równomierne rozłożenie masy. W przypadku gdy zębatka jest na zewnątrz jest ona o kilka cm przesunięta w bok więc silnik wypada niemal, że idealnie na środeczku i wszystko gra. Wydaje się błahostka takie przesunięcie silniczka, ale Sebusk, w swoim ma silnik przesunięty i mówił, że jest to odczuwalne podczas jazdy i lepiej jak jest jednak na środku silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum