Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiast 126p silnik od moto
Autor Wiadomość
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
  Wysłany: Sro Maj 11, 2011 15:55   Zamiast 126p silnik od moto

Siema
Za kilka miesięcy dostanę odszkodowanie za złamany obojczyk. Może to być nawet 8 tyś. zł, ale wątpię, że tyle będzie, powinno być koło 4-6 tyś. zł i pytanie ile by kosztowało zrobienie tej skrzynki napędowej (nie wiem jak ona się dokładnie nazwa) chciałbym żeby była ona zrobiona porządnie i ile by kosztowały wszystkie inne potrzebne rzeczy, gdy zakłada się silnik z motorka. Ile można by wykorzystać z Malucha :P ?
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi

Co myślicie o tej?
Honda VFR 750
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 20:11   

Rama na planach ejki i chcesz tam silnik od motory wcisnąć ? Już jeden taki patent powstał na forum i niezbyt estetycznie to wyszło.
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 20:12   

z malucha to tylko kolumnę kierowniczą no może i drążki, lampa cofania i przeciwmgielna też nie najgorsza, reszta się nie nadaje.
najpierw załatw silnik dopiero potem myśl nad skrzynią.
 
 
 
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 20:38   

jajek, ale właśnie o to chodzi, żeby załatwić motor to musze wiedzieć ile to będzie wszystko kosztowało, bo co z tego, że będę miał motor jak mi braknie kasy na inne bardzo potrzebne rzeczy?


pulsarus, ja nie robię na planach ejki

Moglibyście powiedzieć ile +/- mogłoby to kosztować? Bo jeśli więcej niż dostanę to nawet nie ma sensu się zastanawiać tylko wrzucać silnik od Malucha i jakoś jeździć.
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
cegles 
Konstruktor xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 433
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 20:48   

kemott7, jeśli znajdziesz tanio moto najlepiej po szlifie (wypadku) tak do 3tys to dużo rzeczy ci nie dochodzi jedynie zrobienie jeszcze tylnej skrzynki i kupno fotelika, pasów, oponek
Parę elementów dasz rade odzyskać, liczniki, zaciski hamulcowe itp, resztę części możesz opchnąć na allegro (koła, rama, lagi itp.) i zwróci ci się troszkę siana

takie jest moje zdanie i ja tak właśnie będę robił bo jestem na etapie kompletowania i zbierania klamotów i info do budowy cudy.
_________________
 
 
 
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 21:01   

cegles, a myślisz już nad konkretny modelem motorka? Będziesz sobie sprowadzał z UK czy w kraju kupujesz?
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
cegles 
Konstruktor xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 433
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 21:08   

w kraju, kupił bym w UK ale nie mam czym tego przywieść a co do modelu to szukam tylko tych: Honda VTR 1000 lub CBR 900 RR, Suzuki TL 1000
_________________
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 21:55   

polecam VTR 1000 bardzo dobre silniki długo wytrzymują nawet ciężkie katowanie no i to Honda od kilku mechaników słyszałem, że nie ma lepszych silników motocyklowych jak od HONDY

TL-a ma co prawda większą moc od VTR-ki ale jest dużo bardziej wyżyłowana, a co za tym idzie skraca się żywotność silnika. Ich słabym punktem jest wał korbowy, który niestety nie wytrzymuje i sam się o tym przekonałem, a wymiana na używany to hmmm 3 tysiące? można to łatwo policzyć wał używka jakieś 500-700zł plus komplet uszczelek na silnik 1000zł (to nie pomyłka tysiąc złoty za komplet, a żeby było śmiesznie to podróby są o 80 zł droższe od oryginalnych) panewki komplecik 500zł i robocizna to już zależna od mechanika ale 100zł to kosztować nie będzie

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 21:59 ]
ps. CBR-ki też bardzo dobre silniki tylko, że to rzędówki to zależy kto co szuka czy V czy nie
_________________
 
 
 
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 14:11   

same222, a ile Ciebie wyniosło kupienie motorka i zrobienie całego napędu?

Jakie polecacie motory w przedziale 600-750 ccm?
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 17:14   

ja kupiłem sam silnik za 4 tysiące oczywiście komplet ze stacyjka przełącznikami na kierownice wtryskami ariboxem komputerem wiązką zbiornikiem paliwa zegarami chłodnicą oleju i resztą śmieci potrzebną do odpalenia silnik brałem od mechaniora był po regulacji rozrządu

nie pamiętam tylko czy w tej cenie był zacisk na tył tarcza hamulcowa i zestaw zębatek z łańcuchem oczywiście oryginalny z moto

https://lh3.googleusercontent.com/_8doL0jctTKc/TLytTVJNPUI/AAAAAAAACts/_phDT-s06kA/s800/Rear%20Susp%20DAA%20%2811%29.jpg
coś takiego tylko, że z zębatką ja mam na zewnątrz skrzynki 1000zł
_________________
 
 
 
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 18:07   

same222, właśnie zauważyłem z planach Piranhy jest tak, że zębatka ma być w środku, a Ciebie jest na zewnątrz. A gdybym montował silnik od moto to jakie części bym musiał dokupić(jakieś półośki czy coś jeszcze), bo jak by to przekroczyło mój budżet to szkoda, żeby nie potrzebnie wydawał kase na motor i napęd?

Aha a ten napęd jest spawany? Czy skręcany?
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 18:19   

kemott7, gdybyś przejrzał plany Piranhi albo odwiedził stronę producenta to byś zobaczył, że EDGE ma 2 rozwiązania z zębatką w środku lub na zewnątrz.

https://lh4.googleusercontent.com/_8doL0jctTKc/TLyst6JY5zI/AAAAAAAACtI/qc935uvf4JA/s800/Piranha%20Buggy%20%28037%29.jpg

Cena którą Ci podałem 1000zł dotyczy się piast robionych samemu plus skrzynia robiona samemu zębatka te części cięte laserem i kupiony zacisk i tarcza z moto półosie łożyska no i do tokarza, żeby wytoczył jakiś wałek i połączył to w całość unibale i rura

ps do moto dostałem 2 tłumiki ale rury trzeba było zrobić samemu więc materiał coś z 200zł i spawanie ze 100 musisz kupić kable na przedłużenie wiązki ale to już groszowe sprawy
 
 
 
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 19:35   

same222, a czy to robi jakąś różnicę gdy zębatka jest w środku lub na zewnątrz?

A półosie z jakiegoś konkretnego modelu?

Sory, że tak wypytuje, ale chciałbym wiedzieć jak najwięcej o tym :D
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 20:06   

gdybyś wszedł w dział Cennik Budowy --> Cena budowy buggy z silnikiem z moto to byś miał odp na swoje pytania ile to kosztuje wszystko dokładnie podałem
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1454

a co z czego masz w moim temacie
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1424

półosie z VW golf 2 albo 3 z silnikiem 1.3 dwie dłuższe mają po 79cm następnym razem sprawdź czy nie znajdziesz odp w moim temacie

Różnica z zębatką w środku lub na zewnątrz jest taka, że jak masz ją w środku to jest ona prawie na środeczku buggy, a zębatka zdawcza w moto jest z boku więc masz silnik przesunięty na bok, a co za tym idzie nie równomierne rozłożenie masy. W przypadku gdy zębatka jest na zewnątrz jest ona o kilka cm przesunięta w bok więc silnik wypada niemal, że idealnie na środeczku i wszystko gra. Wydaje się błahostka takie przesunięcie silniczka, ale Sebusk, w swoim ma silnik przesunięty i mówił, że jest to odczuwalne podczas jazdy i lepiej jak jest jednak na środku silnik.
 
 
 
kemott7 
Budowa


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 66
Skąd: Działoszyn
Wysłany: Czw Maj 12, 2011 20:24   

same222, ok dzięki za wszystko. Daje pomógł
_________________
Budowa rozpoczęta! 19.02.2011
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=1978
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax