Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: luki
Nie Sie 29, 2010 18:39
akumulator do buggy
Autor Wiadomość
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 12:03   akumulator do buggy

Witam.

Muszę kupić jakiś akumulator do buggy i takie pytanie co byście polecili na co zwrócić uwagę podczas zakupu itp. na pewno ma to być akumulator żelowy

sprawdzałem w serwisówce to oryginał miał 12V 10Ah i znalazłem takie na allegro
http://allegro.pl/item115..._ytx12l_bs.html
http://allegro.pl/item115...ki_tl_1000.html

który lepszy? i dlaczego? może polecicie jeszcze coś innego
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 12:27   

kup co najmniej 15 20 Ah dlaczego , chociażby, silnik pracuje w innym środowisku, oświetlenie bodajże jest większej mocy, i akumulator zbyt obciążony traci swoje właściwości
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 12:56   

to co z tego ze w innym środowisku? jak będzie 20Ah to będzie go niedoładowywać co spowoduje skrócenie żywotności aku
 
 
 
djkrzychu91 
:):):):):)


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 293
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Pią Sie 20, 2010 22:06   

Normalnie go naladuje nawet ja chciałem włozyc od samochodu aku ale po co mi taki duzy i kupie taki 20Ah
 
 
 
damian199604 


Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 123
Skąd: Jasło
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 14:26   

same222 ma racje alternator nie naładuje tego. 15Ah to max
 
 
 
djkrzychu91 
:):):):):)


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 293
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 14:37   

Załozysz sie ze naładuje Moj alternator z motocykla daje 14,4 -14,5V ile A tego neiw iem ale spokojnie da rade pytałem sie juz paru znajomych i da sam jestem elektromechanik ale sie mysłalem po co taki duzy z samochodu jesli wystarczy mi 20Ah
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 16:16   

Jeśli ktoś chce wsteczny robić na samochodowym rozruszniku, to niech nie myśli ze aku 20Ah to bardzo dobre rozwiązanie... gdyż prądy zwarcia przy normalniej pracy mogą przekraczać nawet 120A... gdzie to spokojnie przekracza maksymalny prąd zwarcia dla akumulatora od motocykla. taki akumulator traci szybko właściwości, zmniejsza się jego pojemność, podobnie jak w kondensatorach elektrolitycznych.
Pierwsze słyszę że można zniszczyć aku zbyt małym prądem, chyba wam sie pomyliło z "ładowaniem raz na rok" to jest oczywiste ze zmniejsza się jego pojemność rzeczywista, akumulator większej pojemności może się nie naładuje na maxa<przeładuję> alternatorem od ścigacza , jednak naładuję do optymalnej pracy trochę dłużnej.
http://gestorakumulatory....akumulator.html
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Sie 27, 2010 21:57   

jeśli nie masz rozrusznika na wsteczny to po co Ci większy aku od oryginału? bo nie czaje

można dać o 2-3 Ah więcej ale nie żeby zamiast oryg. 10Ah dawać 20Ah bo wdg mnie to bez sensu taki aku jest droższy większy i cięższy plusów nie widzę w tym żadnych

nie ma sensu się spierać temat do zamknięcia kupiłem tak jak w oryginale 12V 10Ah zamiast zelówki zwykły tylko, że bezobsługowy
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Sie 27, 2010 22:34   

mój post był tłumaczył, opcję z wstecznym, wiec sie nie spieraj jak nie masz o co, jak żadnych dodatków nie chcecie typu mocne halogeny elektryczny wsteczny to sobie oryginały aku wstawiajcie
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Sie 28, 2010 11:34   

lepiej by było, żeby te halogeny świeciły nie z aku tylko z prądu wytwarzanego przez silnik podczas pracy po co aku katować?
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Sie 28, 2010 13:06   

nie zawsze ta prądniczka, bo alternatorem togo nie mogę nazwać, nie dostarczy ci jednoczenie te 110W światła + 30-50W zapłonu... chyba ze ciągle byś go kręcił na ponad te 4kRPM. co w motocyklach jest częste ale nie ciągłe
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:37   

no też po części masz rację :)

temat do zamknięcia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 18


Partnerzy

MadMax