Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rurak rekreacyjny.
Autor Wiadomość
Wajar


Wiek: 33
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 12:56   Rurak rekreacyjny.

Witam,
zwracam się do Was, ponieważ potrzebuję kilku dobrych rad. :)
Postanowiłem zbudować żuka, który ma być wykorzystywany wyłącznie do jazdy rekreacyjnej. Żadnych wyścigów, skoków, niesamowitego off-roadu.
Całość jawi mi się jako coś w stylu właśnie dune buggy.
Chciałbym, żeby dało się go zarejestrować, choćby jako pojazd typu SAM.
Wciąż waham się miedzy jednym, a dwoma siedzeniami. Wszystko zależy od trudności natury technicznej. Co do kosztów...
Jak widzicie taki pojazd na poziomie budżetowym? Na początek, żeby nauczyć się na błędach. Ile mógłby wynieść?

Na właściwą, przyszłościową wersję mógłbym przeznaczyć już kwotę rzędu kilku, czy kilkunastu tysięcy.

I teraz pytania... Czy da się coś takiego osiągnąć, na w miarę przyzwoitym poziomie? Jak ze sprawą wszelakich części. Wszędzie podawane są wersje do typowej jazdy terenowej. Ja tego nie potrzebuję, czy ktoś spotkał się z projektem właśnie czysto rekreacyjnym?

Uprzedzę, że ja tylko zarządzam projektem,

Do pomocy mam dziadka dość leciwego dziadziusia ze złotymi rękami oraz jego w pełni wyposażony warsztat, również pracy, kilku niedzielnych fachowców i jednego zarobionego mechanika - robotyka.


Niestety jestem tylko humanistą z żyłką mechaniczną, także wiele rzeczy widzę jako pomysły a nie konkretne wykonanie. Prosiłbym, żebyście darowali sobie posty w stylu, humanista - odpuść pracę. Po prostu zamierzam spełnić jedno z marzeń postapo.

tutaj kilka inspiracji:
http://www.digitalthink.f...rek-denko-1.jpg
http://www.borealis.x-12....e/Scout_Car.jpg
http://img.photobucket.co...light-buggy.jpg
http://farm3.static.flick..._e3efa48bd9.jpg
http://images.crispygamer...8/13937_300.jpg
http://www.blogcdn.com/ww...owarthog_lo.jpg
http://cache.gawker.com/a...gestorm_fix.jpg
oczywiście chodzi tylko o koncepcję.

pozdrawiam
Wajar
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 15:42   

musisz jeszcze sobie zadać pytanie co do silnika i zawieszenia, czy chcesz żeby było to seryjne czy zmodyfikowane, jeśli zmieniasz silnik i / lub skrzynię to koszt jest większy (jak i złożoność projektu)

samo przerobienie żuka / tarpana na podzespołach które już masz, tak żeby było bezpiecznie i zgodnie z regulacjami drogowymi to koszt nie powinien być wielki, jakieś rurki, blachy, proponuje wtedy zostać przy seryjnej ramie, poodcinać co nie potrzebne, dospawać co przydatne, cena przeróbki z wymianą kierownicy i siedzeń, pasów nie powinna być większa niż 3-4 tyś

jeśli chcesz na własnej ramie to dolicz sobie do tego 2 tyś, bo to nie tylko rurki ale i mocowania wahaczy, silnika, wału ... masa rzeczy

zmieniając silnik i skrzynie - cena silnika i skrzyni i do tego około 500 zł na dodatki (chłodnica? zbiornik? filtry, przewody, kto wie co jeszcze)

pytlus
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 09:14   

Co do 2 siedzeń, rób 2 będzie więcej frajdy. Jadąc na zlot możesz zawsze zabrać kogoś bądź pakunki na miejsce pasażera:). koszta to tak jak pisze kolega wyżej. Co do rejestracji najlepiej silniczek z autka nie masz problemu ze wstecznym. Zresztą tak jak piszesz to ma być maszynka do rekreacji. Ramę na twoim miejscu zrobił bym samemu, skoro masz jakiegoś mechanika to na pewno on będzie wiedział co z czym się je ;]

Co do twojej "humanistości" nic to nie ma do tego :) każdy może taki sprzęt stworzyć.
 
 
 
Wajar


Wiek: 33
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 13:05   

^^ Co do żuka... To była raczej przenośnia. Ale faktycznie, teraz zastanawiam się czy nie byłoby to dobre. Na stanie mam niestety tylko dwa duże fiaty, nysę i jakiegoś malucha i ciągnik od Stara. Może resztki jakiejś Syrenki bym znalazł. Myślicie, że można by z tego złożyć coś adekwatnego?
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 13:10   

Jeśli plan masz taki że pierwszy pojazd budujesz "dla obeznania w temacie" a drugi będziesz robił już taki jaki byś chciał mieć docelowo to spokojnie nada się do tego duży fiat, koszt budowy raczej niewielki, wystarczy kupić trochę stali i można coś powoli składać.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 15:07   

a jeśli nie chcesz się bawić w linię produkcyjna tylko zrobić coś raz a dobrze to sprzedaj to co masz na złom, odbierz sobie tylko to co chcesz zachować, amorki? może kierownice czy półosie i poszukaj na złomie ramy od jakiegoś 4x4 starego lub rozbitego ale na ramie a nie podwoziu i spokojnie je zamienisz na jakąś porządną bazę..


http://allegro.pl/item1008379621_ramy_uaz_aro.html

za 800 zł masz piękny zestaw, da się tanio dorwać części uaza czy aro, może nawet kompletny samochód, trzeba tylko poszukać w lokalnej prasie lub na necie ..

http://allegro.pl/item101...2_4_diesel.html

kompletny uaz za tysiaka .. spokojnie te 3 autka co na złom oddasz dadzą Ci tego
reszta to wyobraźnia i fantazja, wszystko z napędem na 4 koła ;) a ta frajda warta jest każdej złotówki
 
 
 
Wajar


Wiek: 33
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 15:40   

A co myślicie o ramie z Subaru Samuraja? UAZ faktycznie, bardzo przyjemny, ale nie wiem, czy nie będzie zbyt duży i ciężki. Do tego silnik ewentualnie też z tego Subaru 1.3, myślę, że ruraka spokojnie uciągnie.
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 16:10   

Suzuki samuraj, jak dla mnie lepszy niż UAZ, koszty trochę większe bo jeśli chcesz kupować po taniości to warto przed zakupem zerknąć na ramę czy jeszcze coś tam z niej jest, tylko po co 4x4 do rekreacyjnej jazdy ?
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Wajar


Wiek: 33
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 17:26   

Wydaje mi się, że 4x4 będzie lepiej się prowadził jeśli zostawię silnik z przodu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax