Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mr_Piona
Pią Kwi 02, 2010 15:27
Buggy piranhia
Autor Wiadomość
mr-mad 
mr.Mad



Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 75
Skąd: Pietrzykowice
  Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 14:48   Buggy piranhia

Witam!
w tym miesiącu mam zamiar składać buggy z silnikiem od maluszka:D chce zrobić zawieszenie na własno-robionych wachaczach, i mam do was pytanie jakie amortyzatory + sprężyny będą najlepsze? tzn. z jakiego samochodu? nie muszą być koniecznie z malana ale też nie od jakiegoś Grand Cruisera czy coś hehe;p
_________________
Buggy 126p
 
 
 
Łukasz S. 


Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:38   

Grand Crusier ?? Jakieś połączenie Jeepa Grand Cherokree i Toyoty Land Cruiser?
 
 
 
mr-mad 
mr.Mad



Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 75
Skąd: Pietrzykowice
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:29   

o jezu pomyliło mi się:P chciałem tylko napisać żeby ktoś nie wylatywał z zawieszeniem od jakiegoś jeep'a:P no chyba że amortyzator + sprężyna na szrocie nie będą drogie... ile mogłoby kosztować 4 amortyzatory + sprężyny z jakiegoś jeep'a?
_________________
Buggy 126p
 
 
 
szpakuu 
inż.



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 115
Skąd: Patrz mapa
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:40   

http://moto.allegro.pl/li...r=p&string=jeep

Internet jest nie tylko do zadawania pytań, ale także do szukania na nie odpowiedzi.
 
 
 
Łukasz S. 


Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 17:11   

IMHO stosowanie sprężyn i amorów z jakiegokolwiek Jeepa nie jest raczej dobrym pomysłem. Zawieszenie takie będzie za sztywne. Najlepiej chyba zastosować zawieszenie od jakiegoś samochodu który gabarytami będzie zbliżony do Buggy.
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 17:17   

nie lepiej jest budować z tego co się ma pod ręką zamiast tracić czas na szukanie jakichś specjalnych części co do których i tak nie masz pewności że będą dobre ??
idź na złom znajdź amortyzatory ok 65 cm długości i kombinuj :D
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 19:30   

budy maluszka z amorem od tenenówy... to możne od razu od czołga... 8/
weź poszukaj w słowniku :"McPerson" poszukaj rozsądnej ceny i tyle
 
 
 
Mr_Piona 
SKRZYNIOGNIOT



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 502
Skąd: Zgorzelec
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 19:37   

Łukasz S. napisał/a:
IMHO stosowanie sprężyn i amorów z jakiegokolwiek Jeepa nie jest raczej dobrym pomysłem. Zawieszenie takie będzie za sztywne. Najlepiej chyba zastosować zawieszenie od jakiegoś samochodu który gabarytami będzie zbliżony do Buggy.


Tutaj sie mylisz bo budujac zawieszenie od podstaw mozesz w buggy na maluchu zastosowac bardzo twarde sprezyny a zawieszenie dalej bedzie miękko pracowało. Wszystko zależy tylko od tego jak daleko od piasty na wahaczu bedzie znajdowało sie mocowanie sprezyny i jak bardzo bedzie ta sprezyna pochylona
_________________
 
 
 
Łukasz S. 


Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 16:04   

Im dalej piasty tym zawieszenie miększe, a im bliżej twardsze?
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 16:15   

Klasa pierwsza w gimnazjum, temat dźwignia jedno lub dwu strona...
im bliżej ramy amortyzator zamocowany jest tym bardziej miętki np. jak dasz na srdkou wahacza to będzie mietszy 2x niż jak byś zamocował przy zwrotnicy, kąt amortyzatora jest tak sam
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:15   

robin578 napisał/a:
nie lepiej jest budować z tego co się ma pod ręką zamiast tracić czas na szukanie jakichś specjalnych części co do których i tak nie masz pewności że będą dobre ??
idź na złom znajdź amortyzatory ok 65 cm długości i kombinuj :D


dobrze że mam pod ręką długopis, kubek, klawiatue i myszke, o i telefon mam

będzie buggy że hej ;)
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:22   

pytlus, jak byś się bardzo postarał to czemu nie :P

a tak nawiasem to chyba wiadomo o co mi chodziło :)
 
 
 
mr-mad 
mr.Mad



Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 75
Skąd: Pietrzykowice
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:51   

to nie wiem teraz, dać z przodu resor pomiędzy wachaczami? i do tego amortyzatory ze sprężynami? mógłbym wyciągnąć z resora 1 - 2 pióra, amortyzator dać mniej więcej w połowie i jak myślicie jak będzie się to zachowywało? i mam jeszcze jedno pytanie, chciałbym mieć w tym prześwit około 40 - 45 cm, więc jak z tyłu dam podobnie zawieszenie jak z przodu, to mi półoś z malucha nie dosięgnie, więc mam pytanie - zastosować jakieś przeguby? no i z jakiego samochodu wziąć półoś? bo bębny chce mieć zwykłe z malucha i nie wiem jakie półosie mi wejdą, a jakby zrobić tak że tą półoś ze skrzyni przedłużyć bez przegubu na sztywno? da rade ją tak zgiąć mocno na dół?
_________________
Buggy 126p
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Kwi 11, 2010 19:05   

masakra resor i amortyzator po co tak ? kup jakieś ładne amortyzatorki nie za długie na przód do tylu jakieś McPersony np. z golfa i masz amorki tanim kosztem świetnie spisujące się a później jak bierzesz ja montował to tylko ustalisz odległość żeby były odpowiednio miękkie

a jeśli chodzi o te półośki to da rade tylko przedłużyć te z maluszka i dorobić samemu wahacz ale nie wiem o ile byś je musiał przedłużyć żeby uzyskać prześwit 45cm z 2 m ;D ale takie moje pytanie po co komu prześwit 45cm? widziałeś już buggy z takim prześwitem na malcu co ty myślisz że będziesz tym bóg wie gdzie jeździł na silniku malca? na zwykłe polne drogi wystarczy w zupełności 30-35 a i to będzie sporo jeśli chcesz przedłużyć półośki to jest z tym dużo roboty bo musisz wspawać 2 krzyżaki i zamontować łożyska na półośki przed krzyżakiem przy wyjściu ze skrzyni

pamiętaj też że krzyżakiem nie możesz dać nagle półosi pochylonej do skrzyni pod kątem 90 stopni to musi być wszystko wymierzone i rozstaw tylnych osi tez się zwiększa co jest w przypadku malca nawet dobra a końcówkę gdzie dokręcasz półoś do piast możesz zostawić starą i wszystko pasi tylko pomiędzy krzyżaki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 18


Partnerzy

MadMax