Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 15:41
przy biegach na przycisk możesz zrobić tak jak jak próbowałem siłownik pneumatyczny (skok około 30 mm) 2 elektrozawory, dobra pompka i zbiornik ciśnieniowy, kilka przewodów powietrznych, szybkozłączki i wenę i można to zrobić a rozwiązanie sprzęgła bardzo proste. Pompa hamulca tylnego z moto zaadaptować jako przelotową i mechanizm do wciskania tej pompy bo do zmiany biegu wystarczy odrobina płynu do końca nie musisz wysprzęglać przecież po za tym zmiana biegu ma trwać nie dłużej jak sekundę nawet mniej wtedy się dzieje
pytlus, odnośnie elektronicznej zmiany biegów w moto mam pytanie: podczas zmiany biegów w moto dźwignia zmienia położenie czy po włączeniu biegu wraca na swoją pozycję czy zależne jest to od marki.
Moim zdaniem problemy by nie było ze zrobieniem biegów przełączanych z przycisku, można by zaadaptować siłownik od zamka centralnego z samochodu (krokowy, nie pneumatyczny)
PS: jak cuda ma hamulce, chodzi mi czy jeden pedał przód drugi tył czy jeden 4koła drugi przód lub tył
Można też zrobić oba typy hamulca (na tylnie koła/na wszystkie koła) na jednym pedale i przełączniku w dowolnym miejscu polegającym na zamykaniu obiegu płynu hamulcowego do przednich kół przez zawór połączony z linką do tego przełącznika "mini wajchy". Ruch przełącznia góra/dół. Biegi będę realizował za pomocą elektromagnesów z rozruszników w poł. z dźwigienkami do " lizaka" skrzyni biegów, elektryka oparta na przekaźnikach, mikrowłącznikach. Włącznika krańcowego na pedale sprzęgła, czujnika tachometrycznego na wale napędowym by zapobiegać włączenia biegu gdy pojazd się porusza ruchem przeciwnym co do próby wbicia tego biegu i odwrotnie oraz blokada zmiany biegów bez wciśniętego pedała sprzęgła, bo można łatwo ukatrupić skrzynię biegów
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 16:39
łojojoj aleś wymyślił z jakimiś elektromagnesami hymm no nie wiem czy to będzie dobre ale na razie się wstrzymam bo może to dobry pomysł tylko za dużo prądu to chyba będzie pobierało ;/
łojojoj aleś wymyślił z jakimiś elektromagnesami hymm no nie wiem czy to będzie dobre ale na razie się wstrzymam bo może to dobry pomysł tylko za dużo prądu to chyba będzie pobierało ;/
Elementy wspomniane bedą pobierały prąd tylko przy przełączniu, jeden z elektromagnesów bedzie zwalniał błokadę na dany ustawiony bieg by nie wypadł po przełączeniu. Podobnie jak w silniku jawy (półksiężyc z nacietymi żębami i bolec blobujący zwalniany po wyłączeniu elektromagnesu zabezpieczenia. Mechanizm z zamka centralnego jest trochę za wolny Prąd po ustawieniu biegu pobierają wtedy kontrolki załaczonych biegów oraz czujniki zabezpieczające To zależy jaka by się skrzynia biegów trafiła (chodzi o opory przełączania biegów).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum