Wysłany: Nie Gru 09, 2007 17:51 Mechanizm zmiany biegów vol.2 :)
Witam wszystkich forumowiczów, ten temat już istnieje na forum ale nic ciekawego nie wnosi, dlatego postanowiłem założyć go jeszcze raz i szerzej omówić problem. Zrobiłem mechanizm na kardanie ale nie działa prawidłowo bo kąt po jakim pracuje okazał się za duży (fotel jest blisko skrzyni). Nie moge też poprowadzić po fotelem bo nie wystarcza miejsca. Z tego co wiem to jest dość powszechny problem. A jak wygląda to w waszych rurakach?? Byłbym wdzięczny za pomoc.
poprostu wyglada to tak ze buggy posiada 2 fotele a loga jest między nimi i problem z glowy... ale jak chcesz jednoosobowca to musisdz jednak na tych waleczkach porobic tylko tulejki dac albo tak jak ja mialem loga na srodku w kolanach ale to (...)
//za pisanie wulgaryzmów będą ostrzeżenia, usunięto...
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 00:20
Żadne wałki, to największe dziadostwo, po prostu odegnij lizaka i wstaw normalny drążek z malca, zero kombinatoryki a działa pewnie.
KrzysztofSS ale on ma siedzenie bardzo blisko skrzyni i odgięty lizak mu nic nie da bo jest za krótki odcinek z tego co pisal !! ...
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:04
No tak, masz rację, niech spróbuje odsunąć ten fotel, albo pozostaje jedynie ustawienie drążka na środku, pomiędzy nogami
maciekkrk [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:54
no przyznam śmiałe pomysły, szczególnie jeśli chodzi o drążek między nogami :wink: ale nie jestem jeszcze tak zdesperowany, mimo to dzieki za pomoc, niestety fotela bliżej nie przysune bo taka jest konstrukcja ruraka. Istnieje tez inne rozwiązanie, umieściłbym tu link ale nie moge zamieszczać linków zrobie to jak napisze jeszcze 2 posty, takie prawo
//Takie prawo a prawa trzeba przestrzegac
//zgodzę się
maciekkrk [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:52
//
MAŁY [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 10, 2007 21:17
czesc!!!
dawno sie nie odzywałem :):):)
ale do celu : w moim szaya mam zrobiony mechanizm na przekładni z kierownicy od malca !! co prawda było troche problemów z dobraniem konta ustawienia przegubów ale w końcu poszło. ostatnią modyfikacją tego układu było dotoczenie tulejki i wałka do prowadzenia całej przekładni, ale to szczegół.( a prowadzenie to żecz ważna bo jak masz luzy na prowadnicy wałka to potem te luzy przekładają sie na zmiane biegów - których po prostu nie mozna znależć :):):) )
a co do linków :):):) świetne rozwiązanie !!!!!!!!! być może zastosuje coś podobnego u siebie. tylko trzeba sprawdzić co i jak to działa :):):)
jak zrobie to dam link do zdjęć !!
maciekkrk [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 26, 2008 16:24
Witam wszystkich ponownie... wykonałem już mechanizm zmiany biegów wg własnego pomysłu
Wiek: 46 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 46 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 00:41
Maciekkrk, widze ze mielismy podobne pomysły
maciekkrk [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 12:02
musze przyznać że nie dokońca rozumiem twój pomysł, rozumiem jak będzie wykonywany ruch obrotowy (np z 1 na 3) ale nie rozumiem jak przekażesz ruch posuwisty (np z 1 na 2)??
Wiek: 46 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 46 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 27, 2008 22:50
dokładnie tak jak luki napisał,jeszcze musze dorobic prowadzenia aby chodziło po swoim torze, na razie wszystko w powijakach wiec nawet nie moge sprawdzic czy dobrze działa a czasu wolnego ostatnio nie mam
to jakie rozwiązanie jest najlepsze?? bo jest wiele pomysłów, ale one niestety tylko połowicznie działają- ciekawi mnie jak wygląda ten mechanizm u kolegi @MAŁEGO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum