Wysłany: Czw Gru 31, 2009 19:23 Buggy Przerywa I strzela z tłumnika
Siema
mam problem
A więc
Kiedyś jechałem buggy w nocy i nagle światła zgasły i zaczął przerywać
Okazało się że się żarówki popaliły a przerywać przerywa nadal wie ktoś co może być grane. jak wracałem do domu po ciemku i przerywał to zauważyłem że kolektor wydechowy był cały czerwony coś jest z iskrą ):
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 19:51
Nie jasno rozpisane jaka iska w świecy czy w kolektorze, jak silnik dostaje po dupie to normalne ze jest czerwony spalone żarówki nijak mają się z zapłonem. Silnik jakiś inny niz boba? Moduł czy aparat? Sprawdź Elektrykę, może wymień żarówki to będzie nie przerywał xD
odpalasz silnik, bierzesz woltomierz i podpinasz pod akumulator, powinno byc napiecie 14V. Aha i lepiej nie ściągaj klemy przy zapalonym silniku bo uszkodzisz diode w alternatorze
damiandazo [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 01, 2010 14:26
dawe napisał:
odpalasz silnik, bierzesz woltomierz i podpinasz pod akumulator, powinno byc napiecie 14V. Aha i lepiej nie ściągaj klemy przy zapalonym silniku bo uszkodzisz diode w alternatorze
Mam chyba już uszkodzone bo alternator pobiera prąd dlatego zawsze jak nie jeżdżę to ściągam klemę
Można na chwilę podmienic alternator na podobny tyle że z działającego dobrze silnika. Może jest uszkodzony regulator napięcia i podało na instalację ponad 14 volt przez co żarówki się spaliły, przekaźniki i przerywacze wytrzymają takie napięcie. Mogła ulec przebiciu przez za wysokie napięcie cewka zapłonowa> dotyczy tylko "butelkowej" przez co przerywa silnik w różnym przedziale obrotów
Po wyłączeniu silnika, czyli przekręceniu kluczyka w pozycję "0" alternator nie może brać żadnego poboru energii, a jeśli bierze czyli przy podłączaniu klemy do akumulatora zauważy się iskrzenie to własnie może oznaczać dodatkowo uszkodzenie diód prostowniczych w alternatorze i uszkodzenie uzwojenia stojana alternatora.
Przy tak nagrzanym układzie wydechowym silnik był z pewnością katowany na pełnym gazie, alternator pewnie został przeciażony zbyt dużą ilością włączonych lamp i w końcu nie wytrzymał i puścił za wysokie napięcie.
damiandazo [Usunięty]
Wysłany: Pią Sty 01, 2010 21:03
speco napisał:
Można na chwilę podmienic alternator na podobny tyle że z działającego dobrze silnika. Może jest uszkodzony regulator napięcia i podało na instalację ponad 14 volt przez co żarówki się spaliły, przekaźniki i przerywacze wytrzymają takie napięcie. Mogła ulec przebiciu przez za wysokie napięcie cewka zapłonowa> dotyczy tylko "butelkowej" przez co przerywa silnik w różnym przedziale obrotów
Po wyłączeniu silnika, czyli przekręceniu kluczyka w pozycję "0" alternator nie może brać żadnego poboru energii, a jeśli bierze czyli przy podłączaniu klemy do akumulatora zauważy się iskrzenie to własnie może oznaczać dodatkowo uszkodzenie diód prostowniczych w alternatorze i uszkodzenie uzwojenia stojana alternatora.
Przy tak nagrzanym układzie wydechowym silnik był z pewnością katowany na pełnym gazie, alternator pewnie został przeciażony zbyt dużą ilością włączonych lamp i w końcu nie wytrzymał i puścił za wysokie napięcie.
sprawdzałem i ładowanie ma 14,60 v na małych obrotach a na dużych nie sprawdzałem bo nie wchodzi na większe a cewkę to mam ale nie tą butelkową tylko taką inną chyba jest nowsza
Przy zmienianiu regulatora zamocowanego na alternatorze warto porządnie przeczyścić złącza z regulatora i na alternatorze, bo może któreś niełączyło wskutek utlenienia lub obluzowania. Sprawdź jeszcze przerywacz zapłonu i świece zapłonowe podmień może wtedy się będzie wkręcał na obroty. Tak miałem w motorze i winowajcą była świeca, która gubiła iskrę przy większych obrotach silnika. Masz cewke na rdzeniu stalowym
damiandazo [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 09:32
speco napisał:
Przy zmienianiu regulatora zamocowanego na alternatorze warto porządnie przeczyścić złącza z regulatora i na alternatorze, bo może któreś niełączyło wskutek utlenienia lub obluzowania. Sprawdź jeszcze przerywacz zapłonu i świece zapłonowe podmień może wtedy się będzie wkręcał na obroty. Tak miałem w motorze i winowajcą była świeca, która gubiła iskrę przy większych obrotach silnika. Masz cewke na rdzeniu stalowym
Nie wiem czy tak powinno być ale na platynkach widać iskrę ??
a ładowanie powinno być równe 14v ??
Może zapodaj zdjęcia elementów zapłonu + wyjęte świece zapłonowe. Może przerywacz się przycina na większych obrotach wiec może spróbój go przeczyścić i styki przerywacza przeleć najdrobniejszym papierem ściernym. Kablami od świec zapłonowymi poruszaj (oddal od elementów obudowy silnika) i dodawaj gazu może to coś zdiagnozuje przyczynę. Ewentualnie sprawdź ustawienie zapłonu, przerwę platynek i przeczyść lub zmień świece zapłonowe> możesz na nich sprawdzić jakość iskry, powinna być niebieska i dosyć widoczna przy świetle umiarkowanym. W sieci są zeszyty napraw i ustawień poszczególnych podzespołów silnika.
Czy po awarii silnik był nadmiernie zachlapany wodnistym błotem ?
Nazwa twojego tematu sugeruje problemy z gaźnikiem, czyli bierze za dużo paliwa lub za mało powietrza>gaznik do przeczyszczenia.
damiandazo [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 18:38
speco napisał:
Może zapodaj zdjęcia elementów zapłonu + wyjęte świece zapłonowe. Może przerywacz się przycina na większych obrotach wiec może spróbój go przeczyścić i styki przerywacza przeleć najdrobniejszym papierem ściernym. Kablami od świec zapłonowymi poruszaj (oddal od elementów obudowy silnika) i dodawaj gazu może to coś zdiagnozuje przyczynę. Ewentualnie sprawdź ustawienie zapłonu, przerwę platynek i przeczyść lub zmień świece zapłonowe> możesz na nich sprawdzić jakość iskry, powinna być niebieska i dosyć widoczna przy świetle umiarkowanym. W sieci są zeszyty napraw i ustawień poszczególnych podzespołów silnika.
Czy po awarii silnik był nadmiernie zachlapany wodnistym błotem ?
Nazwa twojego tematu sugeruje problemy z gaźnikiem, czyli bierze za dużo paliwa lub za mało powietrza>gaznik do przeczyszczenia.
to się stało jak był śnieg ale przejechałem z 1 km i to się stało ):
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum