Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego w posuwisty
Autor Wiadomość
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 16:30   Zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego w posuwisty

Mam taki problem jak zamienić ruch taki jak na obrazku







na ruch tak jakby w jedna strone zeby z kazdym ruchem lewarka biegow wystepował ruch w jednym kierunku chce zrobic pompke do sprzegła zeby mi sie automatrycznie sprzeglo wciskalo przy zmianie biegu jak to rozwiazac? proszę o pomoc i jakieś wskazówki :)
 
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 17:03   

Komuś też podsunąłem ten pomysł i wyjaśniam moje rozwiązanie:



http://img193.imageshack.us/i/sekwencyjnie.jpg/



Nie bawiłbym się z pompką sprzęgłową. Zwyczajnie na lince zrobić. Jak widać musi ona mieć dorobione rozdwojenie i przede wszystkim aby zakończenie pancerza nie było za blisko lewarka bo nie dość że będzie się on mocno odzierał od linki to będzie topornie szedł.



Linek od zmian biegów nie narysowałem bo każdy robi po swojemu. Jednak linkę sprzęgła trzeba wyregulować jednocześnie z linką od biegów tak, aby wysprzęglało zanim zmieni się bieg bo inaczej zgrzyt...
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 17:31   

no pomysł dobry tylko ze w moim silniku jest sprzegło hydrauliczne i musze miec pompke.A tak to jest to do zrobienia:) dzieki może jeszcze jakies inne rozwiazania?





Aha i jeszcze jedno od czego mozna wziąść pompke przelotową zeby ją w układ włączyc?
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 18:19   

Cały ten mechanizm można by wręcz rozwinąć do postaci tip tronic znanego z audi, czy wręcz nawet półautomatu, pomysł jest dość ciekawy tylko czy wykonanie tego i poziom skomplikowania nie będzie przeszkadzał w użytkowaniu
 
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 19:45   

Tu już mamy skrzynię sekwencyjną, ale zabawa z łopatkami przy kierownicy wymaga serwomechanizmów, elektrozaworów, dodatkowej pompy i kupy elektroniki. Chyba że ktoś zrobi to na linki ale musiałby być układ kierowniczy o niewielkich przełożeniach a najlepiej gokardziany bo linki nie lubią owijań w szpulę dookoła kolumny kierowniczej.





Aaaa chciałeś rozwiązanie na pompkę

http://img31.imageshack.us/i/sekwencyjnie2.jpg/



Rurka boczna musi być przymocowana do głównej przegubowo. Dalej chyba rozumiesz jak to działa.
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 22:49   

O własnie :D o takie coś mi chodziło :) Teraz tylko kwestia zrobienia prototypu i przetestoowania tego dzieki za pomoc:D!! Robie cos takiego, bo juz mam siłownik pneumatyczny do zmiany przelorzen przy swoim, tylko wymaga on wlasnie załaczania sprzegła (doswiadczenie z dzisiejszych testów). Bez sprzegła biegi nie wchodzą tak jak to reka sie zrobi, brak wyczucia obrotów i momentu szarpniecia za drązek. postaram się coś wymodzic w warsztacie w najblizszych dniach i wysle fotki jak mi to idzie jeszcze raz dzieki. Jak ktoś będzie mial jeszcze inny pomysł to prosze dodawac bedę sledził i obmyslał.





Zgodnie z tym co napisałem wcześniej stworzyłem coś na podobieństwo rysunku nr 2 http://www.youtube.com/watch?v=LAP8zk-p-Z0



Przemyślałem również zasade działania całego mojego mechanimu i uznałem że trzeba będzie to trochę zmodyfikowac na moje potrzeby, tu jest moja wizja tego mechanizmu



Do rurek włorzę sprężynki na tyle mocne żeby wcisnąć tłoczek w pompce, lecz na tyle słabe żeby móc wbić bieg uginając je. Na szczęscie do zmiany przełożenia nie jest wymagane całkowite wyciśnięcie sprzęgła :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax